کد خبر: شیوع-بیماری-عروق-کرونر-در-کشور
۲۲ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۵۷
شیوع بیماری عروق کرونر در کشور

دکتر محمدرضا محمدحسنی فوق تخصص قلب و عروق در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به شایع ترین بیماری های قلبی و عروقی در کشور اظهار داشت: شایع ترین بیماری های قلبی تنگی عروق خود قلب است که هم اکنون به دغدغه ی اصلی مردم تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه مردم با بیماری تنگی عروق قلب، دچار سکته های قلبی می شوند، افزود: متاسفانه تعداد زیادی از بیمارانی که دچار سکته های قلبی می شوند قبل از رسیدن به بیمارستان فوت می کنند و تعدادی نیز بعد از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می دهند.

فوق تخصص قلب و عروق بیان داشت: مرگ و میر بیمارانی که در طول زندگی خود دچار سکته های قلبی می شوند در گذر زمان بیشتر از افراد عادی است.

دکتر محمدحسنی یادآور شد: باز نگه داشتن عروق باریکی که به آن عروق کرونر گفته می شود، بسیار حیاتی است؛ این عروق بدون استراحت همیشه عضله قلب را تغذیه می کنند.

وی تاکید کرد: بیشترین بیمارهای قلبی مربوط به بیماری عروق کرونری و تنگی عروق کرونری است. بیماری های قلبی بسیار زیاد هستند که بسیار از آنها بی صدا فرد را مبتلا می کنند.

فوق تخصص قلب و عروق تصریح کرد: بیماری های مربوط به دریچه قلب و یا سایر بیماری های مادرزادی هم جزو شایع ترین بیماری های قلبی است.

علائم بیماری عروق کرونر

دکتر محمدحسنی با بیان اینکه درد قفسه سینه، تنگی نفس در فعالیت، سرگیجه و تپش قلب غیر عادی می تواند از علائم بیماری عروق کرونر قلب باشد، عنوان کرد: علائم بیماری عروق کرونر قلب از یک طیف بی علامت شروع می شود که همین موضوع بیمار را دچار اشتباه می کند. شرایط بیماران قلبی حتما باید در دوره های منظمی توسط پزشک معالج کنترل شود.

وی ادامه داد: بیشترین اشتباه بیماران قلبی این است که به خاطر نداشتن علائم به پزشک مراجعه نمی کنند. گاهی استرس و نگرانی می تواند باعث تپش قلب باشد اما بیماران باید همه علائم را بررسی کنند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha