کد خبر: طرح-تحول-سلامت-بدون-توجه-به-ظرفیت-های-کش
۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری آمل، گفت: در طرح تحول سلامت علاوه بر افزایش دریافتی‌های گاها نجومی برخی پزشکان، عدم پرداخت مزایای پرسنل بهداشت و درمان از ۷ الی ۹ ماه مشاهده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، علی‌اکبر مظلوم با بیان اینکه طرح تحول سلامت بدون توجه به ظرفیت‌های کشور اجرایی شد، اظهار کرد: طراحان اصلی طرح تحول سلامت که در زمان انتخابات ریاست جمهوری در تبلیغات خود از آن به وفور یاد می‌کردند و با آنکه مخالفت‌هایی از طرف متخصصین اقتصاد درمان با آن شد، رونمایی و در حال حاضر باید بگویم متاسفانه در مجلس رای آورد و اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا قرار بود این سرمایه عظیم در راه سلامت مردم نه درمان و بیشتر در مناطق محروم و البته از ده درصد درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها و یک درصد از افزایش مالیات‌ها استفاده شود، تصریح کرد: در ابتدای راه اجرای طرح عظیم تحول سلامت مسیر کج شده و با شعار حذف زیر میزی‌ها با افزایش چندین برابری درآمد برخی پزشکان، متاسفانه باعث هدر رفت بودجه عظیم این طرح شد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان آمل با درخواست بررسی در آمدهای آنچنانی برخی پزشکان همانند مدیران ارشد برخی ادارات تا هر چه زودتر از حیف و میل این منابع عظیم جلوگیری شود، متکر شد: هر چند در این بین بر خلاف ادعای وزارت بهداشت در مورد سه برابر شدن حقوق و مزایای سایر کادر درمان هم شعارهایی داده شد، اما در عمل هیچ کاری انجام نشد.

مظلوم از دیگر مشکلات طرح تحول سلامت علاوه بر افزایش دریافتی‌های بعضاً نجومی برخی پزشکان، عدم پرداخت مزایای پرسنل جامعه بهداشت و درمان از ۷ الی ۹ ماه دانست و افزود: در آمل تخصص‌های مهم‌تر نسبت به سایر تخصص‌ها کمتر دیده می‌شود و این درحالی است که تخصص‌هایی که شاید حضورشان آنچنان ضروری به نظر نمی‌رسد، چندین برابر شد.

وی به افزایش شدید تعرفه‌های پزشکی در مدت اخیر اشاره کرد و گفت: با اینکه بیمه‌ها با این افزایش‌های بی مورد و نجومی مخالفت کردند، بازهم در سال جدید شاهد افزایش تعرفه های پزشکی بودیم.

مظلوم با بیان اینکه افزایش تعرفه‌ها موجب شده است بیمه‌ها توان پرداخت بدهی‌های خود به بیمارستان‌ها را نداشته باشند، خاطر نشان کرد: به علت عدم پرداخت بدهی توسط بیمه، مشکلات بیمارستان ها تا حد قطع آب، برق، گاز و تلفن پیش رفت و بدهی‌های کلان به شرکت های دارویی برای تامین دارو و سرم هم در خیلی از بیمارستان‌ها مشاهده می‌شود.

وی افزایش تعرفه‌های پزشکی همراه با ثابت ماندن مبلغ یارانه‌ها، ازدیاد شدید مبلغ حامل‌های انرژی و سایر تورم های موجود را برای مردم بسیار سخت عنوان کرد و افزود: حتی اگر مبلغ پرداختی بیماران به یک درصد هم برسد , بازهم نسبت به سال‌های قبل از طرح تحول سلامت فرد مراجعه کننده مبلغ بیشتری را پرداخت می‌کند و این موضوع به راحتی قابل اثبات است.

مظلوم در ادامه مخالفت خود را با رایگان شدن خدمات درمانی در کشور اعلام کرد و یادآور شد: اگر خدمات درمانی رایگان شود، باعث جلوگیری از پیشرفت بهداشت و رعایت نکردن آن می‌شود.

وی استعفای رئیس بیمارستان امام رضا (ع) آمل را نشان از قدرت بالا، آینده نگری و شهامت این مدیر لایق عنوان کرد و گفت: ضمن تشکر از دکتر قدیر که زحمات زیادی را برای سلامت و درمان شهرستان آمل و بیمارستان امام رضا (ع) متحمل شدند، نباید از استعفای وی سوء برداشت شود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان آمل در پایان، علت استعفای رئیس بیمارستان امام رضا (ع) آمل را غلط بودن سیاست‌های کلان وزارت بهداشت دانست و افزود: طرح تحول سلامت، خانه‌ای با نمای زیبا است که در زمین‌ ماسه‌ای بدون در نظر گرفتن اصول اساسی و ایجاد زمینه مناسب برای اجرای این طرح عظیم اجرا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha