کد خبر: طرح-تحول-سلامت-موجب-تحمیل-هزینه-اضافی-ب
۱۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۰

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت:‌ با تقاضاهای القایی پول‌های کلانی روانه جیب پزشکان شد و این موضوع مردم و بیماران را به سمت کالاهایی برد که نیازی به آنها نبود، طرح تحول سلامت، پرستاران کارانه و اضافه کار حداقلی می‌گرفتند و پس از اجرای طرح تحول سلامت ضریب اشغال تخت از ۷۰ به ۱۰۰ درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ، دکتر علی محمد آدابی درباره افزایش بار مراجعات و ایجاد تقاضاهای القایی و ارتباط آن با درآمد پزشکان، اظهارداشت:‌ با تقاضاهای القایی پول‌های کلانی روانه جیب پزشکان شد و این موضوع مردم و بیماران را به سمت کالاهایی برد که نیازی به آنها نبود.

وی افزود: به عنوان مثال درباره تعویض مفصل نمونه‌ای داشتیم که برای یک پیرزن ۹۰ ساله تجویز تعویض ۲ مفصل لگن و زانو را داده بودند در صورتی که هیچ کجای دنیا اینگونه عمل نمی‌کنند.

آدابی خاطرنشان کرد: همین طور برای انجام اعمال جراحی چشم برای افرادی که می‌توانند زندگی عادی و روزمره خود را داشته باشند در دنیا عمل جراحی تجویز نمی‌شود اما در کشور ما عمل‌های این چنینی با هزینه ۳ تا ۴ میلیون به بیمار تحمیل می‌شود.

به گفته وی، قبل از طرح تحول سلامت، پرستاران کارانه و اضافه کار حداقلی می‌گرفتند و پس از اجرای طرح تحول سلامت ضریب اشغال تخت از ۷۰ به ۱۰۰ درصد رسید.

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha