کد خبر: طرح-جامع-مقابله-با-کرونا-قطعاً-از-روز-شن
۲۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۰۲

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر علیرضا رئیسی ضمن بیان این مطلب گفت:  آخرین آماری که در ارتباط با شهرهای قرمز داریم تعداد ۱۲۴ شهر در کشور، وضعیت قرمز، حدودا ۱۶۰ شهر نارنجی و ۹۸ شهر هم در وضعیت زرد قرار دارند. این طرح قطعاً از روز شنبه اجرا خواهد شد و قریب به ۲۵ مرکز استان نیز در سطح هشدار سه یعنی قرمز قرار گرفته‌اند.

دکتر رئیسی تصریح کرد: همه کلانشهرها جزء این ۲۵ شهر هستند. در این وضعیت همه مشاغل تعطیل است به جز مشاغل سطح یک که تامین کننده مایحتاج مردم است. در حوزه اداری هم حداکثر یک سوم کارکنان حق حضور دارند.

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: تردد‌هایی که ایجاد می‌شود در سطح هشدار قرمز و نارنجی است و پلاک های بومی حق حضور در دیگر شهرها را ندارند و اگر وارد شهر دیگری شوند با جریمه سنگینی روبرو خواهند شد و اکثر جرائم توسط دوربین‌ها اعمال می شود. همه مدارس و دانشگاه‌ها غیر حضوری است. مراکز مذهبی و فرهنگی هم به مدت دو هفته تعطیل می شوند و نماز جماعات و جمعه هم تعطیل خواهد شد.

دکتر رئیسی اظهار داشت: در مناطق قرمز جلسات اداری با حضور حداکثر ۱۵ نفر برگزار می شود و معنی آن این است که جلسه هیات دولت هم اگر قرار است برگزار شود نباید با بیش از ۱۵ نفر برگزار شود بلکه بقیه به صورت وبیناری حضور خواهند داشت و حتی جلسات مجلس هم قطعا نمی‌تواند در تهران با بیش از ۱۵ نفر تشکیل شود.

وی افزود: این به معنای تعطیلی نیست بلکه به صورت ویدئو کنفرانس می توانند با هم ارتباط داشته باشند. در شهر های نارنجی یا سطح هشدار دو، حداکثر افرادی که  می تـ‌وانند  در جلسات، حضور فیزیکی داشته باشند ۲۰ نفر و در شهرهای زرد ۳۰ نفر است. جرائمی هم برای ضمانت اجرایی این تصمیات در نظر گرفته شده است.

رئیسی تاکید کرد: این محدودیت ها به هیچ وجه راه حل اصلی نیست و تنها راهی که می تواند ما را نجات دهد این است که همه پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: تعداد مبتلایان کارمندان بانکها زیاد است و طبق این دستورالعمل باید حداقل تعداد حضور یابند. تجمع در بانک ها خیلی خطرناک است و از بانک ها هم خواسته ایم  تسهیلاتی فراهم کنند که مردم راحت تر اقدامات بانکی خود را انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha