کد خبر: علت-سوراخ-شدن-ریه-بیماران-کرونایی-چیست
۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۵۷
علت سوراخ شدن ریه بیماران کرونایی چیست؟

دکتر سارا افضل‌زاده فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به سندرم حاد تنفسی در بیمار مبتلا به کرونا ویروس بیان داشت: کروناویروس مراحل مختلفی دارد و همه هم به مرحله فاز تنفسی وارد نمی شوند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد افراد بیماری خفیف و یا بدون علامت دارند، افزود: ۲۰ درصد از بیماران کرونایی علامت دار هستند که به دلیل شدید بودن علائم در بیمارستان ها بستری می‌شوند.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری ادامه داد: در سیر بیماری کرونا بعضی از افراد دچار درگیرهای تنفسی هم می شوند؛ زمانی که ریه درگیر می شود فاز تنفسی می تواند به صورت حاد بروز کند و باعث بستری شدن بیماران شود.

دکتر افضل‌زاده گفت: زمانی که اپیدمی زیاد می شود و شیوع بیماری بالا می رود؛ این 20 درصد، جمعیت زیادی را درگیر می‌کند. بیماری حاد تنفسی جز پروسه کروناویروس است. با توجه به اینکه ۲۰ درصد از افراد وارد فاز تنفسی می شوند به همین دلیل بیماری حاد تنفسی می تواند در این 20 درصد شایع تر باشد.

وی با اشاره به عوارض سوراخ شدن ریه بعضی از افراد مبتلا به کرونا اظهار کرد: زمانی که بیماری کرونا از نوع شدید باشد و وارد فاز بحرانی شود، به خاطر سندرم زجر تنفسی، ریه آسیب می بیند و به نوعی بافت ریه خود تخریب می شود.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری اضافه کرد: با شکننده شدن بافت ریه شاهد سوراخ شدن ریه در بعضی از بیماران مبتلا به کرونا ویروس هستیم. زمانی که بیماران در فاز بحرانی و شدید قرار دارند به ریه آنها آسیب جدی وارد می شود.

دکتر افضل زاده گفت: در اثر تخریب زیاد طوفان سایتوکاینی و التهاب شدید بافت ریه بسیار شکننده می شود و همین موضوع دلیلی بر پنوموتوراکس است.

وی در مورد بهبود بیماران مبتلا به پنوموتوراکس افزود: اگر به موقع بیماری تشخیص داده شود و اقدامات لازم برای بیماران انجام شود درصدی از بیماران بهبود پیدا می کنند. اگر موارد خیلی حاد و ناگهانی باشد و پزشکان نتوانند برای آنها اقداماتی انجام دهند احتمال خوب نشدن این بیماران وجود دارد.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha