کد خبر: فلسطین-برای-مقابله-با-طرح-الحاق-به-شخصی
۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۵۵

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از شبکه العالم،نصرالله با اشاره به درگذشت رمضان شلح گفت که وی فرمانده‌ای بزرگ بود که به مساله فلسطین ایمان داشت... رمضان عبدالله شلح بر وحدت میان گروههای مقاومت فلسطین تاکید داشت. توجهات مرحوم شلح نه تنها به فلسطین و آرمان آن، بلکه تا امت اسلامی و ایجاد تقریب بین آن امتداد داشت.

وي افزود: شخصیت دکتر شلح و تلاشهای او باعث تحول و پیشرفت جنبش جهاد اسلامی گشت. و ما خطاب به جنبش جهاد اسلامی می گوییم که ما در ادامه مسیر دکتر رمضان شلح در کنار شما هستیم.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود درباره مرحوم شلح، گفت که محور مقاومت در فلسطین برای مقابله با طرح اشغالی آمریکایی و اسرائیلی در کرانه باختری فلسطین به شخصیتی چون شلح نیاز دارد.

سید حسن نصرالله به اوضاع داخلی لبنان پرداخت و گفت ما در شرایط فعلی کشور خواستار آرامش و حفظ وحدت هستیم و تاکید کرد که سخن از استعفای دولت عاری از صحت است و چنین مساله ای اساسا مطرح نشد. برخی مدعی شدند که حزب‌الله و جنبش امل به دنبال سرنگونی دولت هستند.

وی تاکید کرد که شعار خلع سلاح مقاومت اقدامی ظالمانه و خواسته ای اشتباه است و دعوت به خلع سلاح مقاومت اولویت مردم لبنان نیست. ما خواهان جدایی میان شعار خلع سلاح مقاومت و مطالبات برحق مردم هستیم. مقاومت یک خط مشی و ایده راهبردی در مقابله با اشغالگر اسراییلی ارائه داد.

دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد که توهین به شخصیت های سیاسی و دینی ممکن است به فتنه مذهبی و طائفی منجر شود.

سید حسن توضیح داد که دست داشتن رهبران دینی و سیاسی در تحریک فرقه ای و مذهبی نوعی خیانت اخلاقی است. مسئول دانستن شیعه و ضاحیه جنوبی در خشونتهای اخیر در روزهای شنبه و یکشنبه غیرقابل قبول است. ما در صورت لزوم به خیابانها خواهیم آمد تا مانع وقوع هرگونه درگیری و تنش شویم.

وی افزود: حزب الله و جنبش امل مسئول هر سخن و یا اقدامی از سوی شیعیان و یا ضاحیه جنوبی نیستند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به مساله افزایش قیمت دلار در این کشور اشاره کرد و آن را یک «توطئه آمریکایی» دانست.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که مساله دلار بستگی به بازار خرید و فروش و عرضه و تقاضا دارد، اما آمریکایی‌ها برای ممانعت از تزریق دلار در بازار، به بانک مرکزی فشار می‎آورند.

وی افزود: طی مدت اخیر ۲۰ میلیارد دلار از بانک‌های لبنان خارج شده است. چه کسانی این پول‌ها را از لبنان خارج کرده‌اند؟

وی در ادامه با تاکید بر دست داشتن رژیم صهیونیستی در توطئه‌های اخیر لبنان تصریح کرد: آمریکایی‌ها از لبنان و اقتصاد آن برای تحقق منافع خود استفاده می‌کنند.

سید حسن نصرالله نوسانات اخیر در بازار ارز لبنان را توطئه دولت آمریکا علیه لبنان دانست و گفت که مسئله افزایش قیمت دلار به موضوع امنیت ملی تبدیل شده است و مردم لبنان نباید به شایعات گوش دهند؛ چرا که گوش دادن به این شایعات به امنیت ملی لبنان صدمه وارد کرده و آن را تهدید می‌کند.

نصرالله در ادامه به خروج نام عربستان سعودی از لیست کشورهای ناقض حقوق کودکان یمن اشاره کرد و گفت که سازمان ملل از لبنان حمایت نخواهد کرد؛ چرا که دبیرکل این نهاد بین المللی، طی اقدامی ذلت بار، اسم ائتلاف سعودی را از این لیست خارج کرده و جنایت‌های این ائتلاف متجاوز در یمن را به فراموشی سپرده است.

سید حسن نصرالله گفت که تحریم‌های آمریکا علیه سوریه مردم این کشور را هدف قرار داده و هدف از وضع این گونه تحریم‌ها، تلاش آمریکا برای بازگرداندن آشوب و هرج و مرج و جنگ داخلی به سوریه است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در باره تبعات و تأثیرات این تحریم‌ها هشدار داد و گفت که لبنانی‌ها باید از اینکه سوریه تحریم خواهد شد، خوشحال نباشند؛ چرا که به گفته وی، این تحریم‌ها لبنانی‌ها را آزار خواهد داد و چه بسا، حتی بیشتر از خود سوری‌ها، آن‌ها را هدف قرار داده و آزار دهد.

او گفت که حزب‌الله واقف است که دولت لبنان توانایی مقابله با تحریم‌های آمریکا را ندارد ولی حداقل کاری که می‌تواند انجام دهد این است که زیر بار این تحریم‌ها نرفته و از آن‌ها تبعیت نکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha