کد خبر: مانور-امدادو-نجات-در-سیلاب-و-آب‌های-خر
۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۴
مانور امدادو نجات در سیلاب و آب‌های خروشان هلال‌احمر خوزستان برگزار شد

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان؛ علی پهلوان با اشاره به برگزاری مانور امداد و نجات در سیلاب و آب‌های خروشان در رودخانه کارون شاخه شطیط شهرستان شوشتر، افزود: یکی از بلایای طبیعی شناخته شده در خوزستان سیلاب و آب گرفتگی های سطحی و منطقه ای در این استان است. متاسفانه سالانه تعداد زیادی به دلیل آشنا نبودن با اصول شنا در رودخانه ها و شدت جریان آب، در این منطقه غرق و خانواده های بسیاری عزادار می شوند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: جمعیت هلال احمر وظیفه ذاتی پشتیبانی از دستگاه های خدمات رسان همچون آتشنشانی و متولیان مدیریت آب همچون وزارت نیرو را در سیلاب ها و آب گرفتگی های وسیع دارد. شهرستان شوشتر در سیل سال گذشته خوزستان، از مناطقی بود که به صورت وسیع دچار آبگرفتگی شد و جمعیت هلال احمر کارنامه موفقی را در این بحران از خود به جای گذاشت.

وی در ادامه اظهار کرد: دوره توان افزایی و مانور سیلاب، امروز  22 مهر ماه، با هدف ارتقای سطح آمادگی تیم های تخصصی نجات در سیلاب جمعیت هلال احمر خوزستان و افزایش سرعت عمل در ماموریت های امدادی، این مانور توان افزایی درسیلاب و آب های خروشان برنامه ریزی و در این شهرستان به اجرا درآمد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان در ادامه افزود: در این مانور توان افزایی بیش از 50 نجاتگر از شعبه جمعیت هلال احمر اهواز، دشت آزادگان، دزفول و شوشتر با توان لجستیکی 11 فروند قایق موتوری و 3 فروند جت اسکی شرکت کرده و توان عملیاتی خود را در بحران هایی نظیر سیلاب به نمایش گذاشتند.

پهلوان افزود: امیدواریم که دیگر شاهد سیلاب و آب‌گرفتگی در خوزستان نباشیم اما در صورت بروز چنین حوادثی، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان خوزستان و توان عملیاتی تیم های تخصصی آماده امدادرسانی و پاسخگویی سریع به حوادث خواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha