کد خبر: مانور-زلزله-در-۱۱-خانه-هلال-خراسان-جنوب
۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۵۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمد رضا رضایی بیان کرد: ۲۱ بهمن ماه همزمان با سراسر کشور مانور زلزله در ۱۱ خانه هلال خراسان جنوبی اجرایی می شود.

وی بیان کرد: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، افزایش آگاهی مردم در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله از جمله اهداف برگزاری این برنامه است.

رضایی ایجاد فرهنگ ایمنی در برابر زلزله را از دیگر اهداف برگزاری این مانور دانست و افزود: این مانور با شعار ایران آماده در خانه های هلال برگزار می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: تمرین پناهگیری ایمن در این مانور شامل دو مرحله پناه گیری صحیح و خروج از محل (تخلیه و رفتن به فضای باز) است.

رضایی با اشاره به اهمیت ارتقاء سطح توان امدادگران در رسیدگی به حوادث گفت: آمادگی کامل برای مقابله با بلایا ضرورتی انکار ناپذیر بوده و باید میزان آمادگی خود را جهت پوشش هر نوع حادثه ای بالا ببریم،  چرا کهبرگزاری مانورهای زلزله، اعلامی برای آمادگی نیروهای امدادی در هنگام وقوع زلزله و ارزیابی توان عملیاتی آنها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha