کد خبر: مدیرکل-فرهنگ-و-ارشاد-اسلامی-آذربایجان
۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۴۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی درگذشت/ پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی صبح امروز بر اثر بیماری کرونا درگذشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت این مسئول در استان آذربایجان شرقی را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت سیدعباس صالحی آمده است:

«خبر درگذشت مدیر توانا و متعهد، مرحوم محمد محمدپور مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و از جانبازان دوران دفاع مقدس موجب تاسف و تاثر عمیق گردید.

آن مرحوم از جمله مدیران فرهنگی کاردان و سختکوشی بود که در دوران مسئولیت خویش همواره منشاء و اثر خالصانه در خدمت اهالی فرهیخته فرهنگ و هنر به ویژه هنرمندان خطه آذربایجان بود.

اینجانب فقدان این همکار تلاشگر را به خانواده آن مرحوم و مدیران و کارکنان عزیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صمیمانه تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید، رحمت واسعه و همنشینی با اولیاء الله و برای بازماندگان معزز صبر و اجر خواستارم.»

گفتنی است، محمد محمدپور متولد 1347 سلماس و کارمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

وی در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته و در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع جانبازی نائل آمده بود.

محمدپور دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی از دانشگاه تبریز بوده و دانشجوی دکترای تخصصی روانشناسی و دارای پروانه تخصصی از سازمان نظام روان شناسی کشور بود.

ریاست هیئت مدیره و مدیریت عامل موسسه علمی، فرهنگی و هنری هجرت سلماس ، مدیریت مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، ریاست کتابخانه مرکزی و عضویت در هیئت امنای کتابخانه ملی تبریز ،معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیریت اجرایی چهارمین و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز ، مشاور فرهنگی و هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ،مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران اداره کل ، مدیریت روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مدیریت موزه مقبره الشعرا و تدریس در مراکز آموزشی از جمله در دانشگاه شهید مدنی، مدیریت اجرایی جشنواره فیلم رحمت و جشنواره سفرنامه نویسی رضوی از دیگر سوابق وی است.

وی همچنین مولف دو کتاب «سیری در مفاهیم وکلید واژه های فرهنگ و هنر» و «کنکاشی پیرامون عزت نفس» بوده و فعالیتهای فرهنگی، مطبوعاتی، پژوهشی و ترجمه فراوانی را در کارنامه ی خود داشت .

محمد محمدپور از سال ۱۳۹۵ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha