کد خبر: مرکز-نقاهتگاهی-هلال-احمر-ایلام-در-سطح-ک
۲۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۵۶
مرکز نقاهتگاهی هلال احمر ایلام در سطح کشور می تواند الگو باشد

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان ایلام، قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت تاکید در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی ایلام مرکز نقاهتگاهی هلال احمر ایلام را بهترین و استانداردترین مرکز در کشور عنوان کرد و گفت که این مراکز می‌تواند برای سایر استان های کشور به عنوان الگو و نمونه باشد.

وی افزود: این مرکز نقاهتگاهی در سطحی مناسب و با کیفیت برای خدمات دهی به بیماران مبتلا به کرونا قرار دارند و از آنان برای بستری و خدمات دهی به بیمارانی که شدت بیماری در آنان کمتر است، می‌توان به عنوان یک محیط مناسب استفاده کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت تاکید کرد: خدمات دهی به بیماران مبتلا به کرونا در این مرکز نقاهتگاهی موجبات رضایتمندی آنان را فراهم خواهد ساخت و این مرکز می‌تواند در سطح کشور به عنوان الگو در نظر گرفته شوند.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر در این جلسه با بیان اینکه ما به عنوان پشتیبان دانشگاه علوم پزشکی هستیم، گفت:استان خوزستان معین استان ایلام است و شب گذشته ۱۲ نفر از کادر درمانی این استان به همراه تجهیزات بیمارستانی جهت راه اندازی نقاهتگاه کرونایی هلال احمر به استان اعزام شدند.

دکتر نصیری یادآور شد: کارکنانی که از سوی هلال احمر در حوزه سلامت استان به دانشگاه علوم پزشکی کمک خواهند کرد باید دوره‌های آموزشی و کوتاه مدت مربوطه را فرا گیرند تا بتوانند از این آموزش ها برای خدمت به بیماران استفاده کنند.

وی اظهار داشت: هلال احمر به بیمارانی که در نقاهتگاه هستند خدمات کامل ارائه می دهد و حتی توزیع رایگان اکسیژن و حمایت های معیشتی بعد از کرونا به بیماران انجام می گیرد.

دیدار معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با استاندار ایلام

 استاندار ایلام در دیدار با معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های خستگی ناپذیر کادر بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر استان و کشور در مبارزه با بیماری کرونا، گفت: طی هفته گذشته ایلام پیک خطرناکی را پشت سر گذاشته است و تعداد زیادی از هموطنان در این منطقه از کشور مبتلا و فوت شده‌اند.

 رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز از اهدای ۴۰ دستگاه اکسیژن ساز برای استان ایلام خبر داد و گفت: تا اخر همین هفته به استان ارسال می شوند.

دکتر نصیری بیان کرد: هلال احمر بر اساس قراردادی که بسته تا یک ماه به صورت رایگان به مردم استان اکسیژن رایگان اهدا می کند و اگر در شهرستان ها کپسول اکسیژن نیاز باشد ما حتما بر آورده می کنیم.

وی افزود: بر اساس فراخوانی که دادیم پزشکان و پرستاران داوطلب هلال احمر آمادگی دارند از روز سه شنبه در نقاهتگاه هلال احمر پذیرش بیمار انجام دهند و اگر هم بیمارستان های استان به نیرو نیاز داشته باشند می توانیم تامین کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha