کد خبر: مشکل-قلبی-و-ارتباط-آن-با-رشد-کودکان
۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶
مشکل قلبی و ارتباط آن با رشد کودکان

كودكان مبتلا به بیماری قلبی (كه در بدو تولد وجود دارد) ممكن است كندتر از سایر كودكان رشد كنند. ممکن است کودک شما نسبت به سایر کودکان در همان سن، بسیار جوان‌تر، نحیف‌تر و شاید ضعیف‌تر به نظر برسد. ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی فرزند شما ممکن است به شما بگوید که قد و وزن فرزند شما کم‌تر از سن آن‌ها است.

مشکل قلبی

كودكان مبتلا به مشکل قلبی (كه در بدو تولد وجود دارد) ممكن است كندتر از سایر كودكان رشد كنند. ممکن است کودک شما نسبت به سایر کودکان در همان سن، بسیار جوان‌تر، نحیف‌تر و شاید ضعیف‌تر به نظر برسد. با این مقاله از stanfordchildrens با خبرگزاری سلامت همراه باشید. ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی فرزند شما ممکن است به شما بگوید که قد و وزن فرزند شما کم‌تر از سن آن‌ها است.

نیازهای غذایی برای فرزند شما با بیماری قلبی

مسائل تغذیه‌ای بر رشد و نمو در کودکان مبتلا به بیماری مادرزادی قلب تأثیر می‌گذارد: بیماری قلبی و نیازهای غذایی قلب برای تأمین نیازهای بدن باید سریع‌تر پمپ کند. در این شرایط متابولیسم بدن نیز سریع‌تر است. بنابرین کودک شما برای حفظ وزن و رشد نیاز به کالری اضافی دارد. ممکن است کودک شما از آنجایی که بدن تحت فشار شدید نقص قلب کار می‌کند، سریع خسته شود. ممکن است فرزند شما انرژی کافی برای درست غذا خوردن نداشته باشد. ممکن است نوزادان در حین تغذیه به سرعت سیر شوند یا حتی در حین آن بخوابند. حتی اگر کودک شما فقط برای حفظ وزن به کالری بیش‌تری احتیاج داشته باشد، ممکن است برای خوردن غذا به اندازه کافی انرژی نداشته باشد. ممکن است کودک شما نتواند مواد مغذی را به درستی جذب کند (سوء جذب) زیرا روده‌ها به اندازه کافی اکسیژن دریافت نمی‌کنند. پزشکان، پرستاران و متخصصان تغذیه می‌توانند به تدوین یک برنامه کمک کنند تا اطمینان حاصل کنند که کودک شما به اندازه کافی از نیازهای بدن خود تغذیه می‌کند. ممکن است بتوانید مکمل‌های غذایی ویژه‌ای را به فرمول ویژه یا شیر مادرِ پمپ شده اضافه کنید تا تعداد کالری موجود در هر اونس افزایش یابد. این‌ها باعث می‌شوند کودک شما کمتر شیر بنوشد اما هنوز کالری کافی برای رشد داشته باشد. نوشیدنی‌های پر کالری نیز برای تقویت تغذیه کودکان بزرگ‌تر موجود است.

تغذیه لوله‌های تکمیل

ارائه دهنده خدمات درمانی شما ممکن است از طریق یک لوله کوچک و انعطاف پذیر که از بینی، پایین مری و معده عبور می‌کند، تغذیه لوله‌ای را انجام دهد. در مواردی که تغذیه لوله‌ای ممکن است یک مسئله مزمن‌تر باشد، پزشک ممکن است یک لوله را مستقیماً از طریق دیواره شکم درون معده قرار دهد. ممکن است نوزادان آن‌چه را که می‌توانند از یک بطری بنوشند و سپس باقیمانده را از طریق لوله تغذیه کنند. نوزادانی که از خوردن بطری بسیار خسته شده‌اند، ممکن است فرمول ویژه یا شیر مادر را از طریق لوله تغذیه به تنهایی دریافت کنند. کودکان بزرگ‌تر ممکن است شب‌ها به غذای لوله‌ای نیاز داشته باشند و آنچه را که می‌خواهند در طول روز بخورند.

غذاهای پر کالری و میان وعده‌ها

سعی کنید در صورت امکان غذاهای مغذی و میان وعده‌هایی که کالری و مواد مغذی زیادی دارند به کودک خود پیشنهاد دهید. برچسب‌ها را بخوانید و از محتوای کالری مواد غذایی آگاه شوید. به عنوان مثال، برخی غذاهای کودک کالری کمی دارند، اما برخی دیگر کالاهای زیادی دارند. غذاهای سالم مانند سبزیجات ممکن است کالری زیادی نداشته باشند، اما اضافه کردن مقداری پنیر ذوب شده یا شیر به آن باعث افزایش کالری می‌شود. به کودک‌تان غذاهای فاقد کالری خالی بدهید. این مواد غذایی شامل قند و مواد مغذی زیادی مانند نوشابه‌های شیرین، غذاهای فست فود و آماده هستند. سعی کنید رژیم غذایی متعادل و همچنین کالری بالاتری به کودک خود دهید. از پزشک، پرستار یا متخصص تغذیه کودک برای ایده‌های بیشتر سؤال کنید.

مشکلات رشد و مشکل قلبی

کودکان مبتلا به بیماری مادرزادی قلبی به دلایل مختلف ممکن است در رشد خود عقب بیافتند. بیماری قلبی و مشکلات رشد
این شامل:
مشکلات ژنتیکی مرتبط با مشکل قلبی بر تفکر و رشد حرکتی نیز تأثیر می‌گذارد. تغذیه ناکافی نیاز انرژی بدن را برآورده نمی‌کند. این می‌تواند بر رشد و نمو عضلات، استخوان‌ها و سلولهای مغزی و عصبی تأثیر بگذارد. تغذیه ناکافی نیاز انرژی بدن را برآورده نمی کند. این باعث می‌شود کودکان به سرعت خسته شوند یا نتوانند در همان سن خود از نظر جسمی در کنار دیگران قرار بگیرند. بیماری و ماندگاری مکرر یا طولانی مدت در بیمارستان ممکن است مانع از تحریک کافی کودک شود که به رشد کمک می‌کند. والدین کودکان دارای بیماری مادرزادی قلبی می‌توانند به پیشرفت کودک خود کمک کنند. اعضای تیم بهداشت و درمان دستورالعمل‌هایی را برای هر کودک تهیه می‌کنند.
برخی از راه‌هایی که والدین می‌توانند رشد فرزندان خود را تشویق کنند عبارتند از:
لمس کردن و صحبت کردن با فرزندتان می‌تواند او را تسکین داده و به او اطمینان دهد، خصوصاً در بخش مراقبت‌های ویژه یا درست بعد از عمل، حتی اگر او آرام شده باشد. انواع اسباب بازی‌ها و اشیاء دیگر را که باعث تحریک حواس شنوایی، بینایی، لمس و بویایی می‌شود، حتی اگر در بیمارستان باشد، به کودک خود ارائه دهید. وسایلی را از خانه بیاورید یا از پرسنل بیمارستان بپرسید که آیا آن‌ها می توانند اشیاء خوش‌حال کننده‌ای را برای کودک شما فراهم کنند. در بسیاری از بیمارستان‌ها بخش‌های ویژه‌ای برای کمک به پرورش بهزیستی جسمی فرزند شما در حالی که او بیمار است طراحی شده‌اند. یک متخصص فیزیوتراپی می‌تواند در ارائه تمریناتی که برای کودکان در هر سنی بی‌خطر باشد، به منظور ترغیب رشد آن‌ها کمک کند. در مورد محدودیت‌های تحریک بدنی و ورزش از ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی فرزند خود بپرسید. بگذارید فرزند شما تا آنجا که می‌تواند در فعالیت‌های روزمره خانواده شرکت کند. کودکان همچنین مهارت‌های جدیدی را از تعامل با برادران، خواهران و دوستان یاد می‌گیرند.

مشکلات رشد در بزرگسالی در ارتباط با مشکل قلبی

پیشرفت‌های بزرگی در درمان کودکان مبتلا به بیماری مادرزادی قلبی حاصل شده است. بیماری قلبی اما این کودکان به ندرت درمان می‌شوند و پیچیده‌ترین نقص‌ها اغلب به داروهای متعدد و سایر روش‌های درمانی نیاز دارند. ممکن است عوارض ایجاد شود و تکرار جراحی یا انجام اقدامات لازم باشد.‌ موضوعات مربوط به سبک زندگی و بهزیستی برای این کودکان مهم است. این موارد شامل موارد زیر است:
  1. استقلال
  2. کالج و انتخاب شغل
  3. ازدواج و خانواده‌
  4. بارداری
  5. امکان دریافت بیمه سلامت و زندگی
  6. مسافرت رفتن
  7. جابجایی
کودک شما در مراكزی كه مراقبت‌های قلبی مادرزادی بزرگسالان را در طول زندگی انجام می‌دهند، نیاز به مراقبت منظم دارد. با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی فرزندتان در مورد چشم انداز خاص فرزندتان صحبت کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha