کد خبر: نقش-وزارت-بهداشت-در-راستای-حمایت-از-کود
۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۱۱

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به این‌که نقش این دستگاه اجرایی در راستای حمایت از کودکان بدسرپرست در حوزه مسائل بهداشتی و درمانی است، وضعیت این نوع کودکان را یک معضل جدی در جامعه برشمرد.

دکتر سید محمدهادی ایازی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: متأسفانه برخی از کودکان در بدو تولد دارای مادران معتاد هستند، در نتیجه نوزاد زمان تولد اعتیاد دارد و باید نوزاد متولد شده را در بیمارستان سم زدایی کرد و بعد از آن تحویل خانواده داد.

وی تأکید کرد: حال زمان تحویل کودک به سبب این که مادر اعتیاد دارد در صورت استفاده مجدد از مواد مخدر به دلیل تغذیه نوزاد از شیرمادر احتمال ابتلا کودک به اعتیاد وجود دارد.

این مقام مسؤل اذعان داشت: متأسفانه گروه هایی سازماندهی شده این نوع کودکان را در اختیار می‌گیرند و در کارهایی از قبیل تکدیگری، سرقت‌های خرد و ... از آنها استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این ارتباط به نظر می‌رسد دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان بهزیستی، وزارت رفاه، کمیته امداد امام خمینی (ره) و نهادهای حمایتی مانند خیریه‌ها می‌توانند نقش جدی و موثری نسبت به نگهدای کودکان بدسرپرست داشته باشند.

معاون اجتماعی وزیربهداشت تصریح کرد: حال آن که به طور عمده در رابطه با کودکان بدسرپرست نقش ما به عنوان وزارت بهداشت در حوزه مسائل بهداشتی و درمانی است.
وی همچنین اضافه کرد: درحوزه بهداشتی برای رشد قابل توجه مکمل هایی در اختیار آنها قرار می گیرد و به لحاظ درمانی در شرایطی که این افراد مشکلاتی پیدا کنند باید نقش حمایت‌های لازم را در حوزه درمانی از آنها داشته باشیم.

ایازی ضمن ابراز امیدواری بیان داشت: انشالله موضوع کودکان بدسرپرست به عنوان یک مسأله مهم توسط دستگاه‌های ذیربط مورد بررسی واقع و در یکی از جلسات شورای اجتماعی کشور طرح موضوع شود.
وی افزود: از طرفی دیگر مسؤلیت دستگاه‌های ذیربط مشخص شود که چه اقداماتی را باید دنبال کنند تا دغدغه مردم و جامعه هنری نسبت به این نوع کودکان برطرف شود.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha