کد خبر: نماینده-وزیر-بهداشت-و-دبیر-هیات-های-امن
۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۴۹

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، متن این حکم به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر ابراهیم گلمکانی

دانشیار محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مشهد

       با عنایت به مفاد قوانین برنامه های چهارم، پنجم و ششم توسعه و قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و اهمیت نقش و جایگاه رفیع هیات های امناء در تعیین سیاست ها و راهبردهای کلان بویژه درحوزه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی علاوه بر امور بهداشت، درمان، اداری و مالی که  می تواند زمینه های استقلال کامل دانشگاه ها را فراهم نماید و باتوجه به سوابق و تجربیات ارزنده جنابعالی به موجب این ابلاغ بعنوان نماینده اینجانب و دبیر هیات های امناء، مجامع و شوراها منصوب می شوید . انتظار دارم تا با برنامه‌ریزی و همکاری همه معاونت ها، دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی در جهت تحقق اهداف کلان حوزه های مختلف نظام سلامت نسبت به انجام امور محوله زیر و تحت نظر اینجانب اهتمام لازم را بعمل آورید.

1- ادامه رویکرد هیات های امناء به تصمیم گیری های راهبردی در جهت تحقق اهداف دانشگاه ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در چهارچوب سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه های توسعه کشور

2- ادامه تحقق رویکرد اجتماعی شدن سلامت در تصمیم گیری های راهبردی هیات های امناء

3- تشکیل جلسات کمیسیون تخصصی در سطح ستاد مرکزی وزارت بهداشت بمنظور بررسی دستور کار مشترک هیات های امناء به گونه ای که بتواند رویکرد جدید هیات های امناء را محقق سازد.

4- اتخاذ تدابیر لازم جهت شرکت اعضای کمیته مشورتی در جلسات هیات امناء مناطق آمایشی

5- ارزیابی مصوبات هیات های امناء و تاثیر آن بر عملکرد دانشگاه در حوزه های مختلف در دوره های زمانی معین و ارائه گزارش به اینجانب

6- هماهنگی بین اعضای هیات های امناء، مسئولین دانشگاه ها و ستاد مرکزی وزارت بمنظور اجرائی شدن مصوبات

7- ارزیابی نظرات اعضای محترم هیات امناء نسبت به عملکرد دانشگاه و ارائه گزارش به اینجانب

در این راستا دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور نیز با توجه به ظرفیت های قانونی که قانون گذار در جهت استقلال دانشگاه ها ایجاد کرده قدم های موثری را به منظور رفع مشکلات حوزه تحت پوشش خود برخواهند داشت.

     امید است با اتکال به خداوند متعال و ضمن هماهنگی با حوزه وزارتی در انجام شایسته وظایف با رعایت قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، موفق و سرافراز باشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha