کد خبر: نگاه-جدید-مجلس-شورای-اسلامی-به-مقوله-زن
۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۹:۳۱

اهمیت رسیدگی به وضعیت اقتصادی و اجتماعی زنان بدپرست به حدی است که پای مجلس شورای اسلامی نیز  به این موضوع کشیده شده، بارها زنان نماینده در مجلس تاکید کردند که زنان بدسرپرست و همچنین زنان بی‌سرپرست و خودسرپرست با مشکلات عدیده ای مواجه هستند که باید سریعا رسیدگی و رفع شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت، دکتر سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنامه «افق روشن» گروه اجتماعي شبكه راديويي سلامت با بيان اين مطلب افزود: از آنجایی که درتدوین برنامه ششم توسعه موضوع زنان بدسرپرست مفقود و یا مغفول مانده بود،کمیسیون اجتماعی مجلس سریعا به موضوع ورود کرد و با تهیه یک جدول به نام جدول سوم و الحاق آن به برنامه ششم توسعه ،28 آیتم به آن اضافه کرد  که زنان بدسرپرست یکی از آن آیتم هاست.
وي در ادامه با بيان اينكه رسيدگي به وضعیت زنان بدسرپرست را یک مسئله حاکمیتی است، افزود: بر اساس این برنامه دولت مکلف به بهبود وضعیت زنان بدسرپرست شده است ،درواقع دولت طبق جدول سوم هرسال موظف است نسبت به درآمد،تحت پوشش قرار گرفتن ،و خودکفایی زنان بدسرپرست رسیدگی کرده و باکاهش این تعداد زنان به مجلس گزارش کار دهد.
به گفته رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، کمیته ای در کمیسیون اجتماعی تشکیل شده تا سالانه اقدام دولت را در این زمنیه بررسی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha