کد خبر: هر-آنچه-باید-دیابتی‌ها-در-مورد-واکسن-آ
۹ آبان ۱۳۹۵، ۹:۱۱

متخصص غدد بایدها و نبایدهای تزریق واکسن آنفلوآنزا در بیماران دیابتی را تشریح کرد.

 

 

مهریار خسروشاهی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در مورد این‌که آیا تزریق واکسن انفولانزا در بیماران دیابتی توصیه می‌شود یا خیر، اظهار داشت: تزریق واکسن آنفلوانزا به دیابتی‌ها، افراد مسن، بچه‌ها در سنین مدرسه و پرسنل پزشکی توصیه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که این واکسن برای کودکان زیر ۶ ماه ایمنی و اثر بخشی آن تایید نشده است، گفت: افرادی که تب و یا عفونت حاد دارند تزریق واکسن برای آنها باید به تعویق بیفتد. همچنین کسانی که حساسیت به تخم مرغ، کانامایسین، نئومایسین و پلی سوربات۸۰ دارند این واکسن منع مصرف دارد. چنانچه برای این افراد تزریق شود، بهتر است تا نیم ساعت باید تحت نظر باشند.

متخصص غدد گفت: بهتر است تزریق در یک مرکز درمانی انجام گردد تا در صورت بروز شوک آنافیلاکتیک كنترل شود. همچنین واکسن در دمای ۸-۲درجه سانتیگراد تا یک سال قابل نگهداری است. کودکان زیر 9 سال که برای اولین بار واکسینه می‌شوند، لازم است حداقل ۴ هفته بعد، دوز دوم واکسن را مجددا جهت دریافت پاسخ ایمنی مناسب دریافت کنند. البته خانم‌های باردار واکسن غیر فعال را بدون توجه به زمان بارداری، می‌توانند دریافت کنند.

خسروشاهی  با بیان این‌که در زمان شیردهی، تزریق واکسن مشکلی ایجاد نمی‌کند، خاطر نشان کرد: دو تا سه هفته بعد از تزریق پاسخ ایمنی حاصل و شش تا دوازده ماه باقی می‌ماند. لذا واکسن را قبل از شیوع فصل آنفلوآنزا تجویز می‌کنند تا به موقع ایمنی لازم حاصل شود.

متخصص غدد  در ادامه  به موضوع قرص‌های چربی سوز اشاره کرد و بیان داشت: این قرص‌ها  تاثیر کوتاه مدتی دارند ودر نهایت بدنی که به استفاده از آن عادت کرده دیگر واکنشی نشان نخواهد داد. البته این زمان می‌تواند بین چند روز تا چند ماه متغیر باشد.

 

 وی در پایان گفت: زمانی که ما استفاده‌ از این قرص‌ها را قطع می‌کنیم، بدن ما به‌خاطر عوارض جانبی این قرص‌ها صدمه خورده باقی خواهد ماند، ما دوباره وزن اضافی‌مان را بدست می‌آوریم، و آنگاه متوجه خواهیم شد که چقدر پول خرج این قرص‌ها کرده‌ایم.

 

کد خبرنگار: 41070

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha