کد خبر: واکسیناسیون-۷۰-درصد-از-مراکز-تحت-پوشش-ب
۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۸
واکسیناسیون ۷۰ درصد از مراکز تحت پوشش بهزیستی انجام شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ مصطفی سراج در جمع خبرنگاران و در ارتباط با آخرین آمار واکسیناسیون مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: تا روز جمعه ۷ خردادماه ۱۷ هزار و ۹۷۵ نفر یعنی ۸۶ درصد افراد سالمند مقیم و کارکنان مراکز توان‌بخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور واکسن دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: تعداد افرادی که در سایر گروه‌های غیر سالمندان یعنی افراد دارای معلولیت و افراد دارای اختلالات روانی ۳۱ هزار و ۱۸۰ نفر یعنی ۶۲ درصد از افراد این قشر است که در مراکز مذکور اقامت دارند.

مدیرکل توان‌بخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور، بیان کرد: واکسیناسیون تزریق‌شده در کلیه مراکز بهزیستی اعم از سالمندان، افراد دارای معلولیت و افراد دارای اختلالات روانی ۴۹ هزار و ۱۵۵ نفر است که یعنی  ۷۰ درصد مراکز تحت پوشش واکسیناسیون شده‌اند.

سراج گفت: تعداد افرادی که دوُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند ۱۴ هزار و ۶۷۱ نفر است و بیش‌ترین میزان تحقق واکسیناسیون نسبت به تعداد کارکنان و افراد مقیم در مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی مربوط به استان‌های اردبیل، مازندران، مرکزی، کرمانشاه و همدان است و کمترین میزان تحقق به ترتیب مربوط به هرمزگان، تهران، کهگیوله و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی است.

وی ضمن تأکید بر این نکته که دو استان از پنج استانی که کمترین تحقق را داشتند یعنی تهران و خراسان رضوی دانشگاه‌های علوم پزشکی بزرگی دارند، بیان کرد: این استان‌ها باوجود دارا بودن دانشگاه‌هایی مانند ایران، مشهد و شهید بهشتی نتوانستند به امر واکسیناسیون سرعت ببخشند؛ چنانچه این دانشگاه‌ها به امر واکسیناسیون تسریع ببخشند، مشکل عمده مراکز مرتفع می‌شود.

مدیرکل توان‌بخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور، افزود: ما از روسای این سه دانشگاه بزرگ درخواست داریم که دستور ویژه‌ای جهت تسریع امر واکسیناسیون ابلاغ کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha