کد خبر: وجوب-حج-از-ضروريات-دين-اسلام-است
۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۱۹

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: وجوب حج يكي از ملزمات اسلام است؛ نه از مسلمات شيعه و نه از مسلمات يك مذهب از اسلام، بلكه جزء مسلمات دين اسلام و قرآن كريم است.

به گزارش خبرگزاري سلامت آيت الله سيدمصطفي موسوي‌اصفهاني، نماينده استان همدان در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اهميت فريضه حج گفت: مسئله حج يكي از واجبات مسلم شرع مقدس اسلام است؛ يعني وجوب حج اختصاص به شيعه، سني، غير سني، شافعي، مالكي، حنفي نداشته و همه مسلمانان هر كسي كه مسلمان است حج را به عنوان يكي از واجبات مسلم اسلام مي‌دانند.

وي افزود: اگر كسي وجوب ضروري را انكار بكند و بگويد من اين واجب را قبول ندارم كه جزء اسلام است، انكار اسلام و انكار نبوت كرده و موجب كفر است؛ يعني اگر آن پيغمبري را كه بگويد حج واجب است و اين فرد آن را قبول نكند آن پيغمبر را قبول نداشته و اين باعث ارتداد و كفر است.

مديرحوزه علميه همدان تاكيد كرد: وجوب حج يكي از ملزمات اسلام است؛ نه از مسلمات شيعه و نه از مسلمات يك مذهب از اسلام، بلكه جزء مسلمات دين اسلام و قرآن كريم است.

آيت الله موسوي با اشاره به اهميت حج در قرآن كريم گفت: يكي از سوره‌هاي مهم قرآن كريم سوره حج است و خود حج در روايات ائمه(ع) مورد تاكيد فراوان قرار گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: وجوب حج كاملاً در بين فقها ، آيات قرآن كريم و در روايات اسلام مشخص شده است؛ حالا اگر كسي حج را قبول نداشته باشد و درصدد تخريب جايگاه اصل حج باشد، مسلمان نيست و كسي كه مسلمان نيست با آن حرفي نداريم و اما اگر كسي مسلمان باشد بايد بداند حج مورد تاييد قرآن، اسلام، انديشمندان وهمه علماي اسلام و روايات شيعه و سني بوده است.

مديرحوزه علميه همدان اشاره كرد: حج از واجبات و ترك حج از گناهان كبيره است، البته مهم‌ترين شرط آن استطاعت است؛ در اسلام واجب دو نحو است، يك واجب مطلق داريم مثل نماز كه شرط آن استطاعت مالي نيست و ديگري مثل حج واجب كه مشروط است، يعني شرط آن اين است كه استطاعت مالي داشته باشد؛ يعني قدرت مالي و بدني داشته باشد و راه هم براي او امن باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبري در پايان گفت: اميدواريم حج ابراهيمي هرسال با حضور مسلمانان برگزار شود و اين مسئله موجب نزديكي و اخوت بيشتر ميان آنها شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha