کد خبر: پیام-تسلیت-وزیر-فرهنگ-و-ارشاد-اسلامی-ب-2
۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۰۱

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیامی درگذشت بانوی فرهیخته زنده یاد «مهدیه الهی قمشه ای» شاعر و محقق ادبیات قرآنی و عرفانی را تسلیت گفت.

به گزارش  خبرگزاری سلامت به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام علی جنتی آمده است:

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق/ ثبت است بر جریده عالم دوام ما

یکی از ستارگان عالم ادب و عرفان در روزگار ما به خاموشی گرایید و اهالی فرهنگ و ادب را به سوگ نشاند.

زنده یاد مهدیه الهی قمشه ای، شاعر و محقق ادبیات قرآنی و عرفانی به بلندای آسمان ها پر کشید تا در جوار درگاه حضرت حق آرام گیرد.

او از تباری ارجمند و رشدیافته خانواده ای شریف بود و نبوغ و حافظه خویش را از همین تبار به یادگار داشت. طبع شیرین او در شعر و ذوق لطیفش در نثر به گونه ای بود که حلاوت را در جان مخاطب می ریخت و او را مجذوب خویش می کرد.

آن بانوی فرهیخته شیفته مکتب قرآن و اهل بیت بود و از سن کودکی در خدمت پدر بزرگوارش، فقیه و عالم عالی قدر، مهدی محیی الدین الهی قمشه ای به شعر و ادب علاقه مند و با قرآن و ادبیات عرفانی مأنوس شده بود و دیگران را نیز با گشاده رویی از این منبع بزرگ دانش و بینش بهره مند می کرد.

ضایعه فقدان این بانوی فرهیخته را به اهالی فرهنگ و ادب، خانواده و اخوان الهی قمشه ای تسلیت می گویم و از درگاه خداوند منان برای مصیبت دیدگان، صبر جمیل مسئلت دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha