وزیر بهداشت به مناسبت فرا رسیدن روز پرستار پیامی را با عنوان "خدمت عاشقانه" منتشر کرد و در این پیام تاکید کرده است: جامعه پرستاری طی سال‌های اخیر مانند تمام همکاران‌شان در عرصه بهداشت و درمان کشور، علیرغم تاخیرهای چند ماهه ناشی از بدقولی بیمه‌ها در پرداخت کارانه‌ها، با صبوری کمک کردند که طرح تحول نظام سلامت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های دولت یازدهم تا امروز با موفقیت به پیش رود و من به سهم خود سپاسگزار یکایک‌شان هستم.

به گزارش خبرگزاری سلامت متن این پیام، به شرح زیر است:

 

خدمت عاشقانه

نام‌گذاری‌ روزهایی مانند روز پرستار قطعا برای یادآوری ارزش تلاش‌های بخشی از افراد جامعه است که به یک نام یا صفت از دیگران متمایز میشوند؛ و اگرنه هر روز، روز پرستار، پزشک، ماما، بهیار و... است؛ همه آنها که در قالب یک تیم و در سراسر میهن عزیزمان ایران، روز و شب در حال خدمت به هموطنان هستند.

جامعه پرستاری طی سال‌های اخیر مانند تمام همکاران‌شان در عرصه بهداشت و درمان کشور، علیرغم تاخیرهای چند ماهه ناشی از بدقولی بیمه‌ها در پرداخت کارانه‌ها، با صبوری کمک کردند که طرح تحول نظام سلامت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های دولت یازدهم تا امروز با موفقیت به پیش رود و من به سهم خود سپاسگزار یکایک‌شان هستم.

امروز بالغ بر 60 هزار دانشجو در مقاطع مختلف در بیش از 181 دانشکده پرستاری، مشغول کسب دانش هستند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با داشتن بیش از 14هزار مدیر پرستاری در لایه‌های مختلف، حدود 150 هزار پرستار را در بخش‌های دولتی و غیردولتی مدیریت می‌کند.

همکاران پرستار اما خوب می‌دانند که ما هم به دلیل عدم اجازه و امکان به‌کارگیری نیرو، با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستیم؛ نمونه‌اش هم کمبود حداقل 50 هزار نیروی پرستار به خاطر رعایت نکردن حداقل استانداردها طی سال‌های گذشته است که امیدوارم این معضل هر چه زودتر و همراه با موضوع تخصیص اعتبارات، با عنایت دولت و مجلس برطرف شود.

البته من و همکارانم، طی این دوره در تمام بخش‌ها و ازجمله پرستاری، هر کاری که از دست‌مان برآمده انجام داده‌ایم و آن‌چه در اختیار ما نبوده انشاءالله در دولتهای آینده اجرایی شود.

در پایان ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را به همه پرستاران عزیز و ارجمند کشور تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم همه با همدلی و خدمت عاشقانه، چون همیشه مرهمی بر درد بیماران باشیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha