کد خبر: چین-به‌دلیل-کروناویروس-مردم-را-حتی-در
۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۴۴
چین به‌دلیل کروناویروس مردم را حتی در خانه نیز کنترل می‌کند!
به گزارش گروه بین‌الملل طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از CNN، صبح روز بعد از بازگشت یان لاهیفه به پکن، او یک دوربین نظارتی را مشاهده کرد که روی دیوار در خارج از درب آپارتمان خود نصب شده است. لنز آن درست به سمت او تنظیم شده بود. پس از سفر به جنوب چین، مهاجران 34 ساله ایرلندی و خانواده وی شروع به کار در خانه دو هفته‌ای خود کردند، اقدامی اجباری که توسط دولت پکن برای متوقف کردن گسترش کروناویروس انجام شد. وی گفت که بدون اینکه به آنها هشدار داده شود، در هنگام نصب دوربین درب را باز کرده است.

زیرپا گذاشتن حریم خصوصی

کروناویروس: در چین تمام رفت‌و آمدها کنترل می‌شود! لاهیفه گفت: داشتن دوربینی در خارج از درب شما زیرپا گذاشتن باورنکردنی حریم خصوصی است ، به نظر می رسد این یک جمع آوری گسترده داده است. و من نمی دانم چه مقدار از آن در واقع قانونی است. صبح روز بعد از بازگشت به پکن ، یک دوربین نظارتی در خارج از درب ورودی ایان لاهیفه نصب شده است. اگرچه هیچ اطلاع رسمی‌ای مبنی بر اینکه دوربین ها باید در خارج خانه های افراد تحت قرنطینه‌ی ناشی از کروناویروس ثابت باشند، وجود ندارد ، اما این در حالی است که حداقل در ماه فوریه در برخی از شهرهای چین این اتفاق افتاده است، به گفته سه نفر که تجربه خود را درباره‌ی دوربین ها به CNN بازگو کردند. در حال حاضر چین قانون ملی خاصی برای تنظیم استفاده از دوربین های نظارتی ندارد، اما دستگاه ها در حال حاضر بخشی منظم از زندگی عمومی هستند: آنها اغلب در حال تماشای آنند که افراد از خیابان عبور می کنند، وارد یک مرکز شده و  در یک رستوران غذا می خورند.

دوربین‌ها همه‌جا هستند، درست مانند کروناویروس

کروناویروس: در چین تمام رفت‌و آمدها کنترل می‌شود!
براساس گفته های پخش کننده دولتی CCTV، بیش از 20 میلیون دوربین از سال 2017 در سراسر چین نصب شده بود. اما منابع دیگر تعداد بسیار بیشتری را نشان می دهند. طبق گزارشی از IHS Markit Technology که اکنون بخشی از Informa Tech است، چین از سال 2018، 349 میلیون دوربین نظارتی نصب کرده که نزدیک به پنج برابر تعداد دوربین های موجود در ایالات متحده بود.
براساس گفته شرکت تحقیقاتی فناوری Comparitech که در انگلستان مستقر است ، چین همچنین از 10 کشور تحت کنترل در جهان، براساس تعداد دوربین به ازای هر 1000 نفر، رتبه‌ی هشت را  دارد.
اما اکنون این بیماری همه گیر کروناویروس، دوربین های نظارتی را به زندگی خصوصی مردم نزدیک کرده است: از فضاهای عمومی شهر درست تا درهای جلوی خانه هایشان و در موارد نادری ، دوربین های مدار بسته در داخل آپارتمان های آنها نصب شده‌اند.
سی ان ان درخواست اظهار نظر از کمیسیون بهداشت ملی چین را داده است. اما وزارت امنیت عمومی درخواست‌های فکس CNN برای اظهار نظر را نپذیرفت.
مترجم : معین حبیبی
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha