کد خبر: کارشناس-سلامت-دفتر-طب-سنتی-اسلامی-عنوا
۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷

کارشناس سلامت دفتر طب سنتی اسلامی با اشاره به عوارض مصرف بادمجان گفت: مربای پوست هندوانه با عسل و شکر برای بهبود ضعف معده و تقویت هضم مفید است.

 

فرشته فقیهی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري سلامت  درمورد خواص بادمجان گفت: این ماده غذایی تقویت کننده معده و ادرارآور است. همچنین مصرف زیاد بادمجان موجب انسداد مجاری کبد و طحال،‌ درد پهلو و لگن و تولید سودا شده  همچنین بیش از حد مصرف کردن آن باعث تیرگی پوست،‌ بواسیر و مشکلات گوارشی

می‌شود.

 

وی ادامه داد: برای مصرف بادمجان باید آن را پوست کند و پس از خرد کردن روی آن نمک پاشید و در یک کاسه آب قرار داد تا آب سیاه شود.

 

متخصص طب سنتی با بیان اینکه این کار را باید چندین بار تکرار کرد تا دیگر آب بادمجان سیاه نشود گفت: مصرف بادمجان به صورت تفت داده در روغن و با گوشت موجب رفع عوارض آن می‌شود.

 

فقیهی درمورد خواص هندوانه گفت: بهترین هندوانه نوع رسیده، شیرین،‌شاداب و ترد آن است و فرقی ندارد که رنگ آن زرد است ولی قرمز یا نباتی باشد.

 

به گفته وی هندوانه ادارآور، تصفیه کنده خون و برطرف کننده تشنگی است و آشامیدن آب آن برای دفع سنگ کلیه مفید است.

 

متخصص طب سنتی با بیان اینکه خوردن زیاد هندوانه برای افراد سردمزاج مناسب نیست گفت: مربای پوست هندوانه با عسل و شکر برای بهبود ضعف معده و تقویت هضم مفید است.

 

وی گفت: خوردن هندوانه بلافاصله بعد از غذا و نیز ناشتا خوردن آن مضر بوده مخصوصا اگر هوا گرم باشد و فرد بسیار تشنه؛ بنابراین این مساله باید مدنظر قرار گیرد.

 

کارشناس سلامت دفتر طب سنتی اسلامی در ادامه گفت: سیب یکی از میوه‌هایی بوده که نشاط آور است و خوردن و بوییدن آن تقویت‌کننده قلب، مغز، کبد و معده به شمار می‌رود.

 

وی با بیان اینکه خوردن سیب قبل از غذا ملین است، گفت: این میوه برای کمک به روند بهبود بیماران و تقویت کسانی که به تازگی از بستر بیماری برخواسته‌اند، مناسب است.

 

کارشناس سلامت دفتر طب سنتی اسلامی اضافه کرد: از دیدگاه طب نوین سیب با 8 مکانیزم در بدن بر ضد سرطان عمل می‌کند و در کنترل فشار خون، کاهش چربی و بیماری‌های قلبی و گوارشی بسیار مفید است.

 

به گفته فقیهی، سیب باید شیرین و رسیده باشد چرا که مصرف سیب ترش و نرسیده در بدن اخلاط نامناسب تولید می‌کند همچنین افرادی که دچار مشکلات گوارشی هستند بهتر است سیب را پوست کنده و استفاده کنند.

 

وی گفت: مربای سیب، آب سیب، فالوده، حلوا، رب و لواشک سیب نیز از فرآورده‌هایی بوده که خواص سیب را داشته و مصرف آنها توصیه می‌شود.

 

متخهصص طب سنتی گفت: کسانی که می‌خواهند لاغر شوند ولی قوّت بدنشان کم است 3 روز در هفته از غروب تا موقع خواب به جای شام هر یک ساعت یک استکان آب سیب بخورند، همچنین افرادی که از افسردگی و کسالت رنج می‌برند می‌توانند شب‌ها به جای شام از فالوده سیب همراه با کمی نان استفاده کنند.

 

به گفته وی، برای تهیه فالوده سیب، سیب را پوست کنده و پس از رنده شدن آن کمی عسل، گلاب، زعفران و در صورت تمایل عرق بهارنارنج یا بیدمشک می‌توان اضافه کرد و آن را مورد استفاده قرار داد.

كدخبرنگار41070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha