کد خبر: کارکرد-اپلیکیشن-آموزش-همگانی-پلیس
۲۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۳۷
کارکرد اپلیکیشن آموزش همگانی پلیس

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حیدر بابائی" رئیس اداره برنامه ریزی آموزش های همگانی معاونت اجتماعی ناجا گفت: اپلیکیشن "آموزش همگانی پلیس" محصولی جدید با امکانات متنوع از اداره کل آموزش همگانی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی است که با همکاری و هماهنگی معاونت فاوا ناجا تولید شده است.

وی ادامه داد: این سامانه با اهداف زیر تهیه و تولید شده است:

1-پاسخگویی به نیاز های آموزشی عموم مردم در حوزه مسائل "انتظامی _ اجتماعی"

2- تسریع در ارائه آموزش های همگانی پلیس به جامعه

3- تنوع بخشی به آموزش ها متناسب با نیاز مخاطبان

4-تحقق آموزش های همگانی مجازی

5-بهره گیری از ظرفیت ها و امکانات فن آوری آموزشی نوین در حوزه آموزش همگانی و تحقق شعار پلیس هوشمند

سرهنگ بابائی، کارکردهای اپلیکیشن "آموزش همگانی پلیس" به شرح زیر عنوان کرد:

بخش عضویت

همه شهروندان می توانند به صورت پیش فرض از محتواهای موجود در اپلیکیشن استفاده کنند و برای دسترسی به بخش نظرات، پرسش و پاسخ و ذخیره مطالب می بایست عضو اپلیکیشن شوند.

بخش همکاری با ما

همه شهروندان می توانند در قالب پلیس افتخاری عضو اپلیکیشن شده و با تکمیل فرم همکاری با ما پلیس را در تامین امنیت کشور یاری رسانند.

انتخاب دسته بندی ها

برخی موضوعات کاربردی و ضروری از جمله امنیت، ترافیک، مواد مخدر، فضای مجازی، خدمت سربازی و ویروس کرونا در ابتدای صفحه اپلیکیشن جانمایی شده است تا به سهولت در دسترس کاربران قرار گرفته و از محتواهای آن استفاده کنند.

پخش زنده

در این بخش کاربران می توانند برنامه های زنده تولید شده در استودیو پلیس را در ساعتی معین از روز مشاهده نمایند.

بروزترین پست ها

مطالب جدید که در اپلیکیشن بارگذاری و منتشر می شود در این بخش بدون هیچ گونه دسته بندی در منظر دید کاربر قرار می گیرد تا به انتخاب خود به محتواها رجوع کنند و بهره برداری با هدف آموزشی صورت گیرد.

بروزترین برچسب ها

برچسب ها یا تگ ها، کلید واژه هایی هستند که به محتواهای متصل به هم ارتباط دارند. از این رو، سریعترین دسترسی را برای کاربران فراهم می سازند تا به محتوای مورد نیاز خود دست یافته و از آن بهره برداری آموزشی کنند.

پیام های کوتاه آموزشی

برخی پیام های کوتاه آموزشی مفید و آموزنده در اپلیکیشن بارگذاری شده که با هر چند بار مراجعه مجدد کاربر به اپلیکیشن تغییر یافته و پیام جدیدی برای کاربر نمایش داده می شود.

میز خدمت الکترونیکی

ارائه خدمت رسانی و راهنمایی کاربران برای دسترسی به سامانه های خدماتی پلیس از قبیل پلیس راهور، پلیس فتا و سامانه اموال مکشوفه در این بخش برای کاربران فراهم شده است.

جالب ترین پست ها

محتواهای آموزشی منتشر شده در اپلیکیشن بر حسب بازدید و مقبولیت کاربران دارای رتبه بندی می شوند (لایک) و این امکان را برای کاربران فراهم می سازد که جالب ترین محتواهای آموزشی پیشنهادی کاربران را نیز مشاهد کنند.

پلیس همراه

امکان مشاهده کلیپ های کوتاه با موضوع پلیس همراه که توسط کارشناسان پلیس های تخصصی مطرح می شود در این بخش گنجانده شده است.

همیار پلیس

کودکان و نوجوانان می توانند در این بخش پیام های آموزش همگانی که از زبان همیار پلیس مطرح می شود را ببینند و استفاده نمایند.

موضوعات کاربردی

یگان ویژه

در این قسمت امکان مشاهده کلیپ هایی از اقتدار، مردم یاری و توان رزمی پرسنل یگانه ویژه وجود دارد.

کشف جرایم- جنایی

امکان مشاهده مطالب آموزشی مفید پیشگیری از سرقت خودرو، منزل، مغازه، کودکان و... وجود دارد.

مواد مخدر

امکان مشاهده مطالب آموزشی مفید پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، قاچاق موادر مخدر و آسیب ها و پیامدهای ناشی از مصرف مواد مخدر صنعتی، سنتی و ... در این بخش فراهم شده است.

فضای مجازی

کاربران می توانند مطالب آموزشی مفید پیشگیری از آسیب های فضای مجازی و تهدیدات سایبری و... را در این بخش مشاهده کنند.

ترافیک

مطالب آموزشی مفید پیشگیری از تصادف خودرو، موتورسیکلت و ... در این بخش قرار گرفته است.

پرسش و پاسخ

در این بخش، امکان طرح سوال و اخذ پاسخ کارشناسی شده از سوی کارشناسان پلیس های تخصصی وجود دارد.

رئیس اداره برنامه ریزی آموزش های همگانی معاونت اجتماعی ناجا در پایان گفت: برنامه ریزی برای توسعه آموزش های همگانی پلیس به منظور بهره مندی تک تک افراد جامعه از آموزش های انتظامی سرلوحه کاری اداره کل آموزش همگانی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی قرار گرفته است.

گفتنی است، علاقه مندان می توانند برای دریافت این اپلیکیشن به سایت www.police.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha