کد خبر: کاهش-۴۰-درصدی-مراجعات-بیمه-شدگان-با-ارا
۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۰

به گزارش گروه استان هاای خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، عبدالرسول آقاهادی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی از مدت ها قبل ارائه خدمات غیرحضوری را در دستور کار قرار داده و یکی از مهمترین آنها، خدمات مورد استفاده کارفرمایان مثل ارسال لیست حق بیمه و پرداخت حق بیمه بود که به صورت کامل در کشور اجرایی شد.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا تصمیم مسئولان سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات غیرحضوری جدی تر شد و این سازمان در ارتباط با دولت الکترونیک گام مهمتری برداشت، به طوری که در مرحله اول تامین اعتبار دفاتر درمانی به صورت غیرحضوری انجام می شود.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان با اعلام اینکه حدود ۴۰ درصد مراجعان به منظور تامین اعتبار دفاتر درمانی به شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی مراجعه می کردند، گفت: ۶ روش برای ارائه غیرحضوری این خدمت پیش بینی شده که ۳ روش با اپلیکیشن و سایت های مختلف و ۳ روش با کدهای دستوری است.

وی ادامه داد: با پیش بینی روش های استعلام آنی اعتبار دفترچه درمان تامین اجتماعی، مراکزی که به مراجعان سرویس می دهند و بیمه شدگان می توانند از این روش ها استفاده کرده و استحقاق درمان را در آن واحد استعلام بگیرند. بنابراین درج تاریخ در دفترچه دیگر مبنای ارائه خدمات نیست و با استعلامی که انجام می شود مراکز بستری، سرپایی و نیز بیمه شدگان و مستمری بگیران از اعتبار دفترچه درمان اطلاع پیدا و خدمات دریافت می کنند.

آقاهادی با اشاره به اطلاع رسانی های انجام شده از طریق سایت سازمان تامین اجتماعی و رسانه های جمعی، افزود: در تمام مراکز درمانی اعم از دولتی و خصوصی به شکل گسترده بنر و برشورهایی توزیع و اطلاع رسانی به عمل آمده است.

وی با یادآوری آغاز اجرای طرح استعلام آنی اعتبار دفترچه درمان تامین اجتماعی از اول خردادماه، گفت: واحدهای مشاوره و واحدهای تخصصی در شعب و مراکز تامین اجتماعی توجیه شده اند و اطلاع رسانی و آموزش را تا زمانی که همه مخاطبان آشنا شوند ادامه می دهیم، ضمن اینکه اگر نیازی به اقدام هماهنگ در شعب برای واحدهای درمانی باشد انجام می دهیم.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان با بیان اینکه هم اکنون خدمات زیادی در تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری ارائه می شود، تصریح کرد: درخواست مستمری برای بازنشستگان تامین اجتماعی، اطلاع از سوابق بیمه شدگان و دستمزد، درخواست احتساب سوابق سربازی، انواع تعهدات کوتاه مدت، هزینه کفن و دفن، هدیه ازدواج و انواع درخواست هایی که در سایت پیش بینی شده به صورت غیرحضوری انجام می شود، اما درجایی که نیاز به ارائه مدارک باشد، متقاضی به صورت حضوری مراجعه کرده و مرحله آخر را در شعبه انجام می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha