دانشگاه باید نخبه پرور باشد و امیدآفرینی را بین نخبگان افزایش دهد

نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون ویژه حمایت از نخبگان و استعدادهای درخشان دانشگاه، با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، رییس دانشگاه در نشست هم اندیشی با اعضای کمیسیون ویژه حمایت از نخبگان و استعدادهای درخشان با اشاره به اهمیت نخبه پروری و نقش نخبگان و استعدادهای درخشان در پیشرفت، خودکفایی و سرافرازی بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: دانشگاه باید نخبه پرور باشد و امیدآفرینی را بین نخبگان افزایش دهد.

دکتر «سید وحید حسینی» افزود: ضرورت دارد با فراهم سازی زیرساخت ها، رفع دغدغه ها و تسریع در رفع چالش های پیش روی نخبگان و دانشجویان استعدادهای درخشان، امیدآفرینی در بین آنان را افزایش داد و از این سرمایه های ارزنده کشور حمایت کرد.

او ادامه داد: همچنین نخبگان و دانشجویان استعدادهای درخشان به فکر اقدامات، طرح ها و ایده های نو، کاربردی و سازنده برای رفع نیازهای جامعه باشند که در این مسیر، استفاده از تجربیات موفق اساتید پیشکسوت ضروری است.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس در بخش دیگری از صحبت های خود به بحران کروناویروس و پیامدهای آن به ویژه در حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: دانشجویان نخبه و استعدادهای درخشان دانشگاه باید با تلاش مضاعف و تجربیات ارزنده اساتید، آمادگی مقابله با هرگونه بحران را در حوزه سلامت داشته باشند تا در صورت وقوع، نیازهای جامعه را با کمترین آسیب رفع کنند.

دکتر حسینی از مسوولان خواست تا افزایش ارتباطات علمی بین المللی بین اساتید دانشگاه با اساتید دانشگاه های معتبر دنیا را در راستای تقویت بنیه علمی دانشگاه، در دستور کار قرار دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه لازم است برای دانشجویان نخبه و استعدادهای درخشان در هر مقطع تحصیلی، امتیازاتی قائل شد.

حضور 1120 دانشجوی نخبه و استعداد درخشان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

سرپرست دفتر استعدادها و عملکردهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، با ارایه گزارشی از عملکرد دو ساله اداره استعدادهای درخشان گفت: در حال حاضر، هزار و 120 دانشجوی نخبه و استعداد درخشان در رشته ها و مقاطع مختلف، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشغول به تحصیل هستند.

دکتر «احمد غلامی» همچنین از مدال آوری 52 دانشجوی دانشگاه در سه دوره المپیاد خبر داد و افزود: در المپیاد امسال نیز 657 دانشجوی دانشگاه شرکت کردند و 85 دانشجو نیز به بنیاد نخبگان معرفی شدند.

در این نشست هم اندیشی، دکتر «افشین امینی» معاون آموزشی، دکتر «محمدهاشم هاشم پور» معاون تحقیقات و فناوری و دکتر «محمدحسین انباردار» معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه نیز نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون توسعه بهره مندی از ظرفیت علمی در این زمینه، مطرح کردند.

این نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون ویژه حمایت از نخبگان و استعدادهای درخشان دانشگاه، صبح امروز بیست و چهارم اردیبهشت 1403، در دفتر رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha