سرمایه‌ گذاری ۲۴۰ میلیون دلاری عمان در بافت تاریخی کرمان

رئیس اتاق بازرگانی ایران، درباره ظرفیت‌ های سرمایه‌ گذاری و نقش کلیدی کرمان در مسیر توسعه اقتصادی، خاطرنشان کرد: امروز شاهد سرمایه‌ گذاری ۲۴۰ میلیون دلاری عمان در بافت تاریخی کرمان بودیم، که تاکنون ۷۰ میلیون دلار ارزآوری به داخل کشور داشته و اقدام قابل‌ توجهی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در افتتاحیه همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴، گفت: بسترسازی برای افزایش سطح تعاملات بین بخش خصوصی و دولت، پیامد اصلی رویدادهای ملی و بین‌ المللی است؛ که در کشور برگزار می‌ شوند و در تحقق اهداف توسعه اقتصادی اثرگذارند.

صمد حسن‌ زاده، تحقق اهداف توسعه‌ ای را در قالب برگزاری رویدادها و همایش‌ های اقتصادی و معرفی فرصت‌ های صادراتی و سرمایه‌ گذاری کشور، ضروری خواند و گفت: نتایج این اقدامات در کوتاه‌ مدت مشخص نمی‌ شود؛ اما در بلندمدت شاهد بهبودهایی در مسیر توسعه، سرمایه‌ گذاری و صادرات خواهیم بود.

وی با اشاره به همایش‌ های ایران اکسپو، مجمع اتاق‌ های آسیایی در اصفهان و کرمان آیدکس که همگی در اردیبهشت‌ ماه سال جاری برگزار شد، تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ ها و همایش‌ های ملی و بین‌ المللی نشان داد، که تعامل بخش خصوصی با حاکمیت باید روز به‌ روز افزایش پیدا کند.

رئیس اتاق ایران، در ادامه اظهار داشت: با بررسی تعدادی از کشورها که شرایط همسانی با ایران داشتند، را مورد مطالعه قرار دادیم و متوجه شدیم که همه آنها به دلیل برقراری تعامل سازنده بین دولت و بخش خصوصی به موفقیت رسیدند.

حسن زاده تصریح کرد: دولت و بخش خصوصی کشور تا به امروز مسیر پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشتند و تعامل بین آنها یکی از لازمه‌ های توسعه است.

وی، برای توانمندسازی بخش خصوصی، اصلی‌ترین نهاد کشور را اتاق ایران معرفی و بیان کرد: برای همین منظور، یکی از مأموریت‌ های اتاق ایران، برنامه‌ ریزی برای تقویت سرمایه‌ گذاری در کشور است؛ که در این راستا، همایش‌ هایی چون کرمان آیدکس را حمایت می‌ کنیم.

رئیس اتاق ایران، درباره ظرفیت‌ های سرمایه‌ گذاری و نقش کلیدی کرمان در مسیر توسعه اقتصادی، خاطرنشان کرد: امروز شاهد سرمایه‌ گذاری ۲۴۰ میلیون دلاری عمان در بافت تاریخی کرمان بودیم، که تاکنون ۷۰ میلیون دلار ارزآوری به داخل کشور داشته و اقدام قابل‌ توجهی است. بنابراین برگزاری همایش‌ ها در مسیر پررنگ‌ تر کردن نقش بخش خصوصی در تکمیل زنجیره‌ های ارزش داخلی و معرفی فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری بسیار مهم و مؤثر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha