کریمی بیرانوند: اعتماد حاکمیت به مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی حداکثری است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نقش مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در بهبود فضای کسب و کار در دولت سیزدهم ستودنی و اعتماد حاکمیت نسبت به این مراکز حداکثری است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمود کریمی بیرانوند» در دیدار با اعضای کانون ملی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی که با حضور «امید ملک»مدیر کل دفتر توسعه نهاد های اشتغال و هدایت نیروی کار، «علی زندوکیلی»مشاور معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال و جمعی از نمایندگان کانون های مشاوره و خدمات کارآفرینی برگزار شد، با تاکید بر اهمیت مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی گفت: ما هر چه به مردم برای تحقق وعده یک میلیون شغل ارائه می دهیم بر مبنای گزارش های این مراکز است.

وی افزود: مراکز کارآفرینی در دولت سیزدهم گزارش های کف بازار کار را به طور دقیق ارائه می دهند. 

بیرانوند تاکید کرد: هیچ دولتی پیش از این گزارش مردم را به خود مردم واگذار نکرده بود، آن هم در حوزه اشتغال که حساسیت زیادی دارد. 

وی توضیح داد: در سامانه رصد و پایش بر اساس کدملی اطلاعات در دسترس این مراکز قرار دارد و ما از آنها می خواهیم ببینند چه اتفاقی افتاده است.  

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص سپردن کار نظارت به این مراکز گفت: این مراکز قابلیت آموزش و فرهنگ سازی را در کشور دارند و یکی از مهم ترین دلایل ما این بود که ارتباط بین مراکز مشاوره ما و بخش واقعی اقتصادی و کف بازار کار در کشور برقرار شود.

وی افزود: بخشی از این هدف محقق شد و ارتباط تنگانگی بین مراکز و کسب و کارهای واقعی در کشور در حال شکل گیری است.

کریمی بیرانوند تاکید کرد: این یک همکاری بزرگ حاکمیتی و بخش خصوصی و مثال کامل هم افزایی در بخش مردمی است و کارنامه درخشانی دارد.

معاون وزیر کار اشاره کرد: در سال پیش رو می خواهیم کسانی که در کسب و کار خود دچار مشکل هستند به سمت این مراکز بیایند.

وی گفت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قصد معرفی بیشتر مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی را داریم و هدف ما این است که این مراکز را به صنایع، شرکت ها و شهرک های صنعتی و ... برسانیم و شما را به بازوی توانمند کسب و کارها تبدیل کنیم.  

کریمی بیرانوند تاکید کرد: تا زمانی که مراکز بتوانند کارایی خود را به کسب و کارها نشان دهند دیگر نیاز به حاکمیت به جز برای نظارت نیست.  

وی همچنن ورود به حوزه اشتغال فارغ التحصیلان را نیز به مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی پیشنهاد داد و گفت: کار در شان فارغ التحصیلان با فرهنگ سازی و ایجاد درآمد پایدار اتفاق می افتد و می توانید در این حوزه نظر بدهید و گفت و گو کنید. 

بیرانوند با بیان اینکه در کارآفرینی به دنبال تبدیل نظرهای خلاقانه به ارزش و تولید ارزش از نظرهای خلاقانه هستیم افزود: در کارآفرینی همچنین به دنبال افزایش بهره وری و اصلاح فرایند ها و ذهنیت هستیم و شما در مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی می توانید آن را انجام دهید.

در این نشست، روسای کمیسیون های تخصصی کانون ملی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی از معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی احکام خود را به صورت نمادین دریافت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha