احداث ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران از احداث ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)مهدی بختیاری‌زاده، مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ به صورت میانگین ۴۵ درصد قیمت محصولات میوه و تره‌بار با میانگین سطح شهر فاصله داشت، یعنی این اندازه کالا را ارزان‌تر به دست مردم رساندیم. برخی شاید تصور کنند که کیفیت پایین‌تر آمده، اما طبق آمار موجود، کیفیت نه‌تن‌ها پایین نیامده بلکه ارتقا هم داشته است.

وی افزود: طبق آمار، نزدیک به ۳۰ درصد میزان مراجعات به میادین افزایش یافته و این افزایش اقبال مردم بیانگر بالا بودن کیفیت محصولات است. از سوی دیگر میزان محصولی هم که عرضه شده در سال ۱۴۰۲ بالاتر از سال قبلش بوده است. در اسفند ۱۴۰۲ برخلاف سنوات قبل که بیش از ۲۰ درصد افزایش را داشتیم، با اقدامات به موقع سازمان میادین و تدابیر شهردار تهران هیچ افزایش قیمتی را نداشتیم.

بختیاری‌زاده با اشاره به اینکه کیفیت میوه‌ها در میادین در اکثر بازارها مطلوب و یکسان است، گفت: نظارت همیشه ادامه دارد و اگر موردی خلاف این ببینیم با آن برخورد می‌شود چرا که رضایتمندی همشهری‌ها برایمان اولویت دارد. البته تلاش داریم مشارکت مردم را در نظارت بر بازارها هم افزایش دهیم از جمله اقدامات در این راه استفاده از کیوآرکدها در غرفه‌ها است که مردم می‌توانند نسبت به عملکرد آن غرفه هم نظرشان را ثبت و امتیاز بدهند و این امتیاز و نظرات درباره غرفه اعمال می‌شود و نتایجش را خود مردم خواهند دید.

مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران افزود: در حال حاضر قریب ۳۰۰ بازار و میدان میوه و تره‌بار در سطح شهر تهران داریم که تلاش داریم تا انتهای سال، ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار را نیز افتتاح کنیم و سطح خدمات‌رسانی را در همه محلات داشته باشیم. افزایش سطح خدمت‌رسانی در اولویت با مراکز جنوبی شهر است.

وی یادآور شد: تدابیری هم برای فروش مجازی اندیشیده شده که خبرهای آن را به‌زودی اعلام می‌کنیم.

بختیاری‌زاده با بیان اینکه رسالت ما خدمات‌رسانی به مردم است پس هر اقدامی که سبب افزایش خدمات و رضایتمندی مردم بشود را در دستور کار قرار می‌دهیم، توضیح داد: یکی از این اقدامات چرخ دستی‌هایی است که در فروشگاه‌ها برای راحتی جابه‌جایی بارهای مردم قرار دادیم، ما سال گذشته این کار را شروع کردیم و به یک مدل چرخ‌های بومی سازمان میادین به لحاظ استحکام و چرخ رسیدیم، تقریبا ۷۰۰ چرخ را سال پیش اضافه کردیم و امسال هم یک تعداد دیگر در دستور کار تولید قرار دادیم و به مرور زمان این‌ها را افزایش می‌دهیم و چرخ‌های قدیمی را هم ترمیم می‌کنیم تا مردم استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران افزود: روزانه یک میلیون تراکنش برای میادین و ۵۵۰ هزار نوبت خرید ثبت می‌کنیم. مدل این بازارها با هم فرق دارد چرا که ظرفیت ساختاری و ساختمانی آن‌ها با هم متفاوت است، برخی از این بازارها صرفا میوه و تره‌بار هستند و برخی هم پروتئینی و کالاهای اساسی هم دارند.

وی در بخش دیگر درباره ساعت فعالیت میادین در شش ماهه ابتدایی سال ادامه داد: ساعت‌های میوه تره‌بار الان از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۵ تا ۲۰ فعالیت می‌کنند از روز شنبه تا پنجشنبه و روزهای جمعه هم ۸ تا ۱۳ فعالیت دارند. روزهای تعطیل رسمی هم از ساعت ۸ تا ۱۳ مراکز فعال هستند و خدمت‌رسانی می‌کنند.

بختیاری‌زاده درباره کنترل قیمت پیاز در بازار گفت: قیمت پیاز مدتی پیش به خاطر شرایط اقلیمی و مشکل از بین رفتن پیازها در مزارع افزایش بالایی داشت، بعضاً قیمت تا ۴۰ هزار تومان در سطح شهر رسید، منتها تدبیر شهردار این بود که قیمت نوسانی نداشته باشد، از این رو با همکاری وزارت جهاد کشاورزی از کشاورزان مستقیم از خوزستان خرید کردیم و در بازار با قیمت حداقلی عرضه شد و به همین دلیل قیمت پیاز ۴۰ هزار تومانی به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید، همین هم سبب شد که مقابل سودجویی دلال‌هایی که دنبال التهاب بازار بودند گرفته شود و قیمت پیاز متعادل و روند کاهشی پیدا کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha