با کمک کمیته امداد می‌ توان خیریه‌ های درمانی ایجاد کرد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور در همایش تجلیل از خیریه‌ ها و تشکل‌ های مردمی استان کرمان، گفت: با کمک کمیته امداد می‌ توان خیریه‌ های درمانی نیازمندان را ایجاد و مشکلات درمانی آنها را برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حبیب‌ الله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌ های مردمی کمیته امداد در همایش تجلیل از خیریه‌ ها و تشکل‌ های مردمی استان کرمان که با حضور مدیران کشوری و استانی برگزار شد، گفت: وظیفه دانستیم از گروه‌های مرجع خیر و احسان که داوطلبانه و به نیابت از حاکمیت به مردم کمک می‌کنند، تقدیر کنیم.

وی با تبریک دهه کرامت گفت: عهد با مردم و گروه‌ های مرجع خیر و احسان دلیل سفر ما به استان کرمان بود؛ هدف ما دعوت مردم به کمیته امداد نیست، بلکه خیرین و مردم در راستای یکدیگر قرار دارند و رقابتی بین آنها نیست.

معاون توسعه مشارکت‌ های مردمی کمیته امداد در ادامه گفتمان‌ سازی و فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌ های اجتماعی را مهم دانست و ادامه داد: گفتمان‌ سازی و کارکرد آن در جامعه از کمک کردن بیشتر است، لذا تبیین نرم و احسان نرم وظیفه و رسالت گروه‌ های مردمی است.

آسوده، تصریح کرد: همچنین با کمک کمیته امداد می‌ توان خیریه‌ های درمانی نیازمندان را ایجاد و مشکلات درمانی آنها را برطرف کنیم، با مشارکت مردم می‌ توان مسیر تولید و توسعه را در استان پیش برد، باید توانمندسازی و عزت‌بخشی را در نیازمندان افزایش داد.

وی افزود: اگر موسسات خیریه در کشور نبودند بار بر دوش نهادهای دولتی و حاکمیت بود. ما خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری را بازوان قدرتمند خیر و احسان می‌دانیم

معاون توسعه مشارکت‌ های مردمی کمیته امداد، خیران را عاملان خیر نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان داشت: همه ما عهد ببندیم که فقر اقتصادی را با همکاری هم کاهش دهیم و کودکان ترک تحصیل کرده در استانمان نداشته باشیم و آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر را از بین ببریم. .

آسوده با اشاره به برگزاری بیست و یکمین اجلاس تجلیل از خیریه‌ها و تشکل‌ های مردمی کشور در کرمان تصریح کرد: امروز اینجا هستیم تا عهد می‌ بندیم، که کودک ترک تحصیل کرده در کرمان نداشته باشیم. این موضوع به دلیل آینده نظام اولویت دارد و چه بسا اگر به این کوکان کمک کنیم تبدیل به یک انسان تحول‌گرا شوند.

وی با تأکید بر اینکه نباید جوانان به دلایل اقتصادی در مسیر آسیب قرار بگیرند، اضافه کرد: عهد می‌ بندیم در این ارتباط دو کار انجام دهیم، یکی تهیه جهیزیه و دوم فرهنگ‌ سازی، جریان‌ سازی و گفتمان‌ سازی ازدواج آسان است، که رسالت اصلی ماست و این کار بر عهده گروه‌های مردمی است.

معاون توسعه مشارکت‌ های مردمی کمیته امداد، اظهار داشتت: سومین عهد در حوزه درمان است. درد فقر خود کفایت می‌ کند و در زمان بیماری باید کنار آنها باشیم تا در کنار بیماری درد فقر را نچشند.

آسوده خاطرنشان ساخت: عهد بعدی در حوزه آسیب‌ های اجتماعی است؛ که دولت کارهای بزرگی در این حوزه انجام می‌ دهد و اگر مردم پای کار باشند، مسیر توسعه و تعالی به درستی طی می‌ شود؛ اما اگر مردم در هر مسیر خود را کنار بکشند کسی که آسیب می‌ بیند خود مردم هستند.

با کمک کمیته امداد می‌ توان خیریه‌ های درمانی ایجاد کرد

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان نیز در آیین نکوداشت و تجلیل از خیریه‌ ها و تشکل‌های مردمی استان کرمان؛ گفت: کسانی که آستین همت بالا زدند و محور فعالیت در امر خیر هستند، توفیق الهی نصیب آنها شده که توانستند زندگی‌ شان را در امر خیر قرار دهند.
وی با بیان اینکه کمیته امداد مجموعه پرخیر و برکتی است که رسالت مهم رسیدگی و دستگیری از محرومان را به عهده دارد، بیان کرد: کمیته امداد مجموعه‌ ای چندوجهی است، که به تنهایی کار چند وزارتخانه را انجام می‌ دهد، با ورود خیران و مشارکت‌ های مردمی این بار مسئولیت تقسیم شد و دنبال کننده مسیر کمیته امداد هستند.
استاندار کرمان افزود: مجموعه کمیته امداد به نیابت از حاکمیت و ولی جامعه اسلامی، کار حمایت و دلجویی از نیازمندان را انجام می‌ دهد؛ در استان کرمان افراد و خیریه‌ های زیادی وجود دارند، که در این راه هزینه زیادی برای رفع مشکلات و مسائل نیازمندان انجام دادند.
فداکار با بیان اینکه کمیته امداد در همه حوزه‌ها از مسکن تا آموزش دست نیازمندان را گرفته است، افزود: افرادی در این حیطه قرار می‌ گیرند که اهل سختی و دنبال کننده کار خیر هستند.
وی ابراز داشت: کمیته امداد در حوزه‌ های مهمی چون مسکن، اشتغالزایی و درمان مددجویان به خوبی وارد شده و کار بزرگی انجام داده است.
استاندار کرمان، کمیته امداد را موسسه متمرکز و سازمان یافته‌ ای دانست که مسائل بزرگ را پوشش و سازماندهی می‌ کند و عنوان کرد: ایجاد انگیزه و شناساندن امر خیر به دیگران در هر حوزه‌ای کار بزرگی است و این ظرفیت در کمیته امداد برای کمک کردن و دستگیری نیازمندان فراهم است.
شایان ذکر است؛
در ادامه این مراسم با حضور استاندار کرمان، معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) و دیگر مسئولان از تلاش‌ های ۱۳ موسسه خیریه در استان تجلیل و قدردانی شد.

با کمک کمیته امداد می‌ توان خیریه‌ های درمانی ایجاد کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha