کد خبر: 216839
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۲۱

"کرمان آیدکس ۲۰۲۴" به ایستگاه پایانی خود رسید

اولین مجوز بی‌ نام در حوزه انرژی خورشیدی در کرمان صادر خواهد شد
"کرمان آیدکس ۲۰۲۴" به ایستگاه پایانی خود رسید

دومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه، کرمان آیدکس ۲۰۲۴ به میزبانی استان کرمان در دانشگاه هایتک با اجرای برنامه‌ های مختلف و با شرکت مسئولان کشوری و سفرای خارجی پس از ۴ روز به ایستگاه پایانی خود رسید.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ استاندار کرمان در مراسم اختتامیه کرمان آیدکس ۲۰۲۴ در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته با پیشنهاد شکل‌ گیری دبیرخانه نسبت به پیگیری نقطه نظرات و پیشنهادات مطرح شده در همایش تاکید نمود.

محمد مهدی فداکار با اشاره خسارت‌ های سنگین ناترازی برق به بنگاه‌ های اقتصادی، اذعان کرد: در کشور هزار و ۹۷۱ همت صرف تولید برق می‌ شود و برای این تولید هزار و ۹۰۴ همت یارانه پرداخت می‌ شود و بسیار اساسی است؛ که با توجه ‌به خسارت ناترازی انرژی به بنگاه‌های کرمان احداث نیروگاه خورشیدی در کرمان جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه اولین مجوز بی‌ نام در حوزه انرژی خورشیدی در کرمان صادر خواهد شد، افزود: ما در کرمان تلاش خواهیم کرد، تا نخستین استان باشیم که از ظرفیت قانونی جدید استفاده می نماید و اخذ مجوزهای بی‌ نام را مدنظر داریم.

استاندار کرمان اعلام کرد: اعضای صندوق توسعه ملی موافقت کردند، که ۲۰ پروژه سرمایه‌گذاری در کرمان را تأمین مالی کنند.

"کرمان آیدکس ۲۰۲۴" به ایستگاه پایانی خود رسید

علیرضا صالح عضو هیأت عامل و معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی نیز در این مراسم اعلام کرد: کرمان رتبه پنجم را در دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی دارد.

وی با بیان اینکه ۴۰ میلیارد دلار از منابع این صندوق صرف پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی شده است، گفت: بیشتر از همه استان بوشهر و بعد هم خوزستان به دلیل پروژه‌ های نفت، گاز و پتروشیمی و سپس استان هرمزگان، ایلام و در رتبه پنجم کرمان با ۳ هزار میلیارد دلار از این منابع استفاده کرده است.

عضو هیأت عامل و معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی در ادامه تصریح کرد: که صندوق توسعه ملی بنا دارد؛ تا سطح یک میلیارد دلار برای تکمیل فولادسازی گهر زمین حمایت کند و با منابعی که از طریق بورس گذاشته می‌ شود. این پروژه ۲ تا ۳ ساله به اتمام برسد.

علیرضا صالح بیان کرد: صندوق آمادگی دارد؛ تا ۲۰ پروژه بالای ۵۰۰ میلیون دلار در کرمان را تأمین مالی کند.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر ظرفیت‌هایی که می توان به آن اشاره کرد؛ ضمانت‌ نامه ارزی به میزان ۱۳ درصد برای صادرکنندگانی بود؛ که خدمات فنی و مهندسی را به دیگر کشورها صادر کنند.

محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز؛ در آیین اختتامیه همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ در ماهان کرمان؛ افزود: ۲۰ سال پیش با سران جناح های سیاسی در کرمان قرار گذاشتیم که با وجود اختلافات، همگرا، هم‌ افزا، همراه و همدل، کرمان را در راستای منافع کشور جلو ببریم و امروز نیز کرمان هرچه دارد، از همدلی و همراهی دارد.

وی با بیان اینکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کردیم که دوران نفت فروشی دولت‌ ها برای توسعه تمام شده است اظهار کرد: ما چند ناترازی مهم از جمله در انرژی، بودجه عمومی دولت و بانک ها داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: استان کرمان دارای معادن، هوای چهار فصل و از همه مهمتر منابع انسانی قدرتمند، باهوش و خلاق است، بیایید از این منافع به نحو احسن استفاده کنیم و یکدیگر را تکذیب نکنیم، بلکه در خیرات با یکدیگر رقابت کنیم.

باهنر اذعان داشت: اتاق بازرگانی در همایش کرمان آیدکس با همراهی نیروهای حاکمیتی پارلمان بخش خصوصی و مجلس همدل، همراه و همصدا کار را در این حوزه آغاز کرده و در این زمینه برگزاری همایش کرمان آیدکس یک الگو است.

وی تصریح کرد: ما در همین راستا انجمن توسعه کرمان را از ۲۰ سال گذشته راه اندازی کردیم و حتی دیگر استان ها از ما الگو گرفتند و بر این اساس می توان رقابت سیاسی کرد اما در اقتصاد هم دل و هم افزا بود.

"کرمان آیدکس ۲۰۲۴" به ایستگاه پایانی خود رسید

آرش علوی عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این آیین گفت: ۶۰۰ بسته سرمایه گذاری در همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ معرفی شد؛ تا این همایش در ادامه فرآیند توسعه را در کرمان سرعت بخشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در آیین اختتامیه همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ گفت: استان کرمان نیاز به پیشرفت دارد و تنها توسعه، مدنظر نیست؛ این استان باید در تمامی زمینه‌ ها در نقاط مختلف جغرافیایی خود، حرف برای گفتن داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، افزود: همایش فرصت‌ های سرمایه گذاری کرمان آیدکس ۲۰۲۴ فرصت مناسبی بود؛ که استان کرمان به این پیشرفت مطلوب دست یابد.

وی از همایش آیدکس ۲۰۲۴ به عنوان یک رویداد بزرگ اقتصادی یاد و اظهار کرد: این همایش ذهن‌ ها و فکرها را به سمتی مهندسی می‌ کند؛ که همه امکانات استان برای جذب سرمایه گذاری و توسعه به کار گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان؛ تصریح کرد: این همایش زمانی مطلوب‌ تر خواهد شد؛ که مباحث مطروحه در جلسات تخصصی آن، به عرصه عمل رسیده و به تحول در استان منجر شود.

همچنین رئیس مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی ایران در این آیین بیانیه کرمان آیدکس ۲۰۲۴ را قرائت و میثاق نامه این همایش امضا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha