تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
رئیس کل سابق سازمان نظام پزشکی، ارتقای جایگاه داخلی و خارجی این سازمان را از مهمترین دستاوردهای چهار سال گذشته آن بر شمرد. به گزارش خبرگزاری سلامت از صدا و سیما؛ دکتر علیرضا زالی در مراسم تودیع و معارفه روسای کل قدیم و جدید سازمان نظام پزشکی با گرامیداشت یاد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و حمایتهای او از جامعه پزشکی گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی مرد بزرگ و امیرکبیر دوران و حامی ما بود و ما کار خود را در شرایط پر فراز و نشیب آغاز کردیم بطوریکه شکل گیری سازمان تا زمان دولت روحانی طول کشید. وی با بیان اینکه از نظر سوابق و مجموعه ظرفیتها و اعتباری نظام پزشکی جایگاه متفاوتی در بین نهادهای عمومی دارد و در برنامه ششم توسعه قانون خوبی برای نظام پزشکی داریم، گفت: در این دوره راهبرد ۱۰ ساله آینده ترسیم شده است بطوریکه از سال ۴۶ تاکنون قانون و راهنمای خاصی برای اخلاق پزشکی نداشتیم که راهنمای آن تصویب شد. رئیس سابق سازمان نظام پزشکی کشور حرکت به سمت مکانیزاسیون و در سرویسهای آی تی، تشکیل پروانه آنلاین پزشکی، صدور کارتهای هوشمند جامعه پزشکی و مالکیت امضای دیجیتال را که شناسه حرفهای شاغلان حرفه پزشکی است از اقدمات چهار سال گذشته برشمرد و گفت: تاکنون ۷۳ هزار پرونده آنلاین داشتیم که ۳۱ درصد آن مربوط به پزشکان متخصص بود. زالی خاطرنشان کرد: در بحث هوشمندسازی ۴۰ هزار ثبت نام انجام شده است و اطلاعات ۵۰ هزار نفر از اعضای جامعه پزشکی اصلاح شد و فرایند الکترونیکی شدن نیز درحال تکمیل است. وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد خدمات سازمان نظام پزشکی الکترونیک است، درباره ارتباط با سازمانهای بین المللی و سایر کشورها گفت: سازمان نظام پزشکی ایران با ۴۸ سازمان نظام پزشکی جهانی ارتباط دارد و در حوزه بین الملل با سازمان نظام پزشکی آلمان و اتریش ارتباط مستمر بین المللی داریم. زالی تشکیل شورای ترویج اخلاق پزشکی، توجه جامع برای کاهش پیشگیری از قصور و خطای پزشکی، حل مشکلات مالی و اعتباری سازمان و کمک ۱۵ میلیارد تومانی به ۱۲۰ شهرستان برای خرید ملک را از دیگر اقدمات این سازمان در چهار سال گذشته برای ارتقای جایگاه سازمان دانست.