رئیس کل دادگستری استان کردستان پس از بازدید از کارخانه نساجی دستورات لازم را برای آغاز بکار و احیاء این کارخانه صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) استان کردستان  حجت الاسلام سیدحسین حسینی در بازدید از این کارخانه، گفت:  محور اصلی  اقتصاد مقاومتی بحث تولید است و دستگاه قضایی استان کردستان به صورت جدی بدنبال حمایت واقعی از تولید است.

وی اظهار کرد: ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با جدیت و دقت، تمامی ابعاد مشکلات کارخانجات و شرکت‌های تولیدی استان را بررسی می‌کند و تا حد امکان از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری می کند.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان به محورهای اصلی فعالیت این ستاد اشاره کرد و افزود: میزان اشتغال واقعی واحدهای اقتصادی برای جامعه، امکان احیای مجدد واحد تولیدی، ارزیابی و بررسی میزان فعالیت و توانمندی مدیران واحدهای تولیدی در راستای حمایت از تولید و حفظ حقوق بیت المال و اختصاص تسهیلات دولتی و بانکی در محل صحیح خود از محورهای اصلی ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان  کردستان هستند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: متاسفانه نزدیک به ۲ سال است که این کارخانه تولیدی تعطیل بوده و با ورود کمیته عالی کارشناسی ستاد اقتصاد مقاومتی استان، هم اکنون ۵۸ نفر در این مجتمع تولیدی به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند که در صورت احیای کامل این کارخانه و رفع موانع پیش رو، میزان اشتغال مستقیم در این مجتمع در ۶ ماهه سال آینده به بیش از ۱۲۰ نفر خواهد رسید و توان صادرات به کشورهای همسایه و رقابت با تولیدات سایر کشورهای منطقه را نیز خواهد داشت.

وی یادآور شد: دستگاه قضایی اگر در جایی با سستی و اهمال مسئولی در زمینه وظایف محوله مواجه شود، با قاطعیت در موضوع دستورالعمل ترک فعل مدیران وارد شده و با هیچ احدی در این زمینه مماشات نخواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: دستگاه قضایی استان تمام توان خود را برداشتن موانع و حمایت واقعی از تولید در استان بکار خواهد گرفت.