دبیر کمیته علمی ستاد مدیریت کرونا خراسان رضوی با بیان اینکه نگاه خوش بینانه به ویروس اومیکرون ریسک گسترش بیماری در جامعه را افزایش میدهد اظهار کرد: تکمیل واکسیناسیون نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به بیماری را دارد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر علیرضا صداقت با اشاره به این که از دو هفته گذشته کشورمان درگیر موج ششم کرونا شده است خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده میزان مراجعه طی هفته های اخیر 2 برابر افزایش یافته است بنابراین مردم نباید نگاه خوشبینانه نسبت به این بیماری داشته باشند و باید به طور جدی پروتکل هارا رعایت کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به فرارسیدن ایام ماه های رجب و شعبان افزود: از عموم مردم خواست ضمن رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و همچنین رعایت دستورالعمل های اجتماعی از حضور در جمع های غیر ضروری خودداری نمایند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: هر چند که اومیکرون ، درصد مرگ و میر کمتری دارد اما زمانی که انتشار ویروس افزایش یابد و تعداد بیشتری از افراد جامعه به این بیماری مبتلا شوند به همین میزان با توجه به محدود بودن امکانات درمانی و بستری، سطح کیفی خدمات کاهش یافته و بیمار به دلیل عوارض ناشی از این بیماری جان خود را از دست می دهد.

وی  تصریح کرد: مطالعات نشان داده است که بعد از 4 تا شش ماه بعد از دریافت دز دوم سطح ایمنی بدن به شدت افت می کند و تزریق دز سوم که به دز بوستر آن را می شناسیم به طور معجزه آسایی سطح ایمنی و آنتی بادی ها را افزایش می دهد به طوری که نشان داده است در برابر اومیکرون هم این اعداد شگفت انگیز است و حتی دیده شده است سطح ایمنی را که 30 تا 40 درصد کاهش یافته است تا 70 تا 80 درصد در برخی از واکسن ها افزایش داده است.