مدیرکل  سازمان ثبت احوال استان زنجان گفت : در دولت الکترونیک ثبت احوال، شماره ملی و کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان،  سید علی شفیعی ظهر روز پنجشنبه در جلسه شورای راهبردی جمعیت اظهار کرد: بر اساس قانون ۱۰ روزه برای ثبت ولادتها و وفاتها بیش از ۹۹ درصد این کارها در مهلت قانونی ثبت می‌شود.

وی در خصوص اجرای قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی ومردان خارجی گفت: تعداد این موارد در استان ۵۸ مورد بوده که منجر به صدور شناسنامه برای فرزندان آنها شده است.

مدیرکل سازمان ثبت احوال استان زنجان در خصوص تسریع صدور شناسنامه برای نوزادان بیان کرد: این کار در بیمارستان آیت الله موسوی استان زنجان انجام می‌گیرد و استان زنجان جزو پنج استان در کشور است که این کار را انجام می دهد.

شفیعی اظهار کرد: در خصوص فیبرنوری و ژنراتور برق مشکلاتی مانند نوسانات و قطعی برق را داریم که نیازمند تخصیص اعتبار برای خرید است.

وی  با بیان اینکه در دولت الکترونیک ثبت احوال، شماره ملی و کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک است، افزود: به نیمی از جمعیت استان در مرکز استان خدمات ارایه میدهیم.

این مسئول با تاکید بر لزوم لزوم حمایت ثبت‌ احوال استان زنجان نیازمند یاری در پروژه سببی نسبی است، خاطرنشان کرد: فضای نامناسبی برای نگهداری اسناد داریم که باید تدبیری اندیشیده شود./ انتهای پیام

سردبیر: زهرا نوری