نخستین کنگره تجلیل از همسران شهدای جانباز با عنوان «شوق دوباره» امروز در ارتباط تصویری با رییس جمهور در زنجان  برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا ) از زنجان  ؛ نخستین کنگره سراسری تجلیل از همسران شهدای جانباز با عنوان «شوق دوباره» امروز در ارتباط تصویری با رییس جمهور با حضور  نماینده ولی فقیه استان زنجان، فرمانده سپاه انصارالمهدی استان و مسئولان استانی در زنجان برگزار شد.

رئیس جمهور در این مراسم به صورت ویدئو کنفرانس با بیان اینکه شهدای ما ادامه‌دهندگان راهِ نورانی شهدای عاشورا هستند، گفت: عاشورا زنده ماند چون انسان‌ساز و تحول‌آفرین است و گذر زمان یا عوامل دیگر نمی‌توانند یاد عاشورا را از اذهان پاک کنند. از همین رو یاد و راهِ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.

آیت الله رئیسی  با بیان اینکه پیام شهدا همواره در جهان طنین‌افکن است و اگر کسی گوش شنوا داشته باشد پیام شهدا را می‌شنود  اظهار کرد:  پیام آن‌ها، پیام بندگی خدا، دفاع از حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ایستادگی در مقابل دشمنان دین و انقلاب، خدمتگزاری خالصانه به مردم، زدودن همه زشتی‌ها و مفاسد از جامعه اسلامی و گسترش خیر و مهربانی و عطوفت با مردم است.

وی با بیان اینکه دشمنان و کسانی که خون بهترین جوانان این سرزمین را بر زمین ریختند، نتوانستند به اهدافشان برسند، افزود: هر کس امروز به عزت نظام اسلامی بنگرد و ذلت صدامیان و دشمنان انقلاب اسلامی را ببیند به روشنی درخواهد یافت که بدخواهان این انقلاب و نظام نتوانستند به اهدافشان برسند.

رئیس جمهور با بیان اینکه شهدا بهترین الگو برای مسولان نظام هستند ، گفت : پیام شهدا ترویج معروف هاست، شهدا رفتند که ما با عزت و افتخار میراث دار خون کسانی باشیم که تا پای جان پای عزت و افتخار ایران ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی افزود: همسران و مادران شهدا اسوه صبر و استقامتند و این بهترین الگو برای جوانانی است که آینده این نظام و انقلابند.

وی با بیان اینکه مادران، پدران، همسران و خانواده شهدا را حجت‌های خدا روی زمین دانست و گفت: همه ما مسئولان مسئولیت خطیری در قبال خانواده شهدا  داریم  و کمترین کاری که در این مسیر می‌توانیم انجام دهیم خدمت خالصانه به خانواده شهدا و حفظ راه شهیدان است .

در پایان این مراسم از مستند کفش های جیرجیرک دار  سردار واعظی خلبان  جانباز، مستند بر فراز پاوه سید عبداله بشیر موسوی ، کتاب "شهد شهود روایت زندگی شهید جواد بیات" نویسنده اصغر  جاهدی فر  رونمایی شد و از همسران شهدای جانباز  ،فرزندان و فعالین حوزه ایثار و شهادت  نیز تجلیل به عمل آمد .

خبرنگار : زهرا نوری