دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان از برگزاری پویش خانواده طبیعت دوست در روز طبیعت خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ، امیر ارجمند با اعلام این خبر گفت:وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هدف گرامیداشت ورود به سده جدید و همزمانی آن با سفرهای نوروزی و روز طبیعت پویش خانواده طبیعت دوست در روز ۱۳ فروردین برگزار می‌کند.


وی آموزش و آگاه‌سازی عمومی طبیعت‌گردی مسئولانه با هدف حفاظت و احیای طبیعت، تشویق و ترویج فرهنگ طبیعت گردی و طبیعت دوستی، حفظ آیین‌های بومی با تاکید بر حفاظت از گنجینه‌های زیستی-فرهنگی کشور و ترویج مفاهیم، مهارت‌ها و فعالیت‌های طبیعت گردی مسوولانه را  از جمله مهمترین اهداف برگزاری این پویش عنوان کرد. 


مدیر کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان  در خصوص محورهای مهم برگزاری این پویش افزود: اجرای کارهای خلاقانه خانواده‌ها در راستای حفاظت از طبیعت، اجرای آیین‌ها و سنت‌های بومی در روز سیزه بدر، مدیریت پسماند، پخت غذا و شیرینی¬های مخصوص روز طبیعت، اجرای بازی‌های بومی و محلی و چگونگی گذران روز طبیعت در خانه از جمله محورهای این برنامه است.


ارجمند تصریح کرد این پویش بخشی از سلسله اقدامات برای اجرای برنامه ملی مسیر سبز – ایران پاک است که توسط سازمان محیط زیست کشور برگزار می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد:  علاقمندان برای شرکت در این پویش  تا ۳۱ فروردین ماه سالجاری مهلت دارند تا  مستندات خود را   قالب ۵ عکس یا یک فیلم ۳ دقیقه‌ای با موضوع حفظ طبیعت و محیط زیست، به نشانی اینستاگرام zanjan_cthh ارسال کنند .