مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از خرید تضمینی ۳۰۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا روز ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در استان خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ، ولی اله زمانی در تشریح جزئیات این خرید تضمینی،  اظهار کرد: بیش از ۳۰۰۰ تن گندم کشاورزان زنجانی از طریق سیلوی غدیر زنجان خریداری شده است و به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در کمترین زمان به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین و مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی  استان زنجان افزود: کشاورزان می توانند با ارائه کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم مازاد بر نیاز خود به سیلوی غدیر زنجان مراجعه کنند.

زمانی بیان کرد : خرید تضمینی گندم تا آخر فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود با توجه به استقبال کشاورزان از نرخ جدید، بیش از ۱۰ هزار تن خرید تضمینی گندم داشته باشیم.