سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از بازرسی 96 واحد تحت نظارت این معاونت در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، دکتر زهرا کیانی با تشریح اقدامات و برنامه های این معاونت در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ گفت: تمامی حوزه های معاونت غذا و دارو در طول ایام تعطیلات نورزی به صورت حضوری و کشیک ارائه خدمات به مردم داشته اند.

وی با اشاره به نظارتی بودن بخش مهمی از وظایف این معاونت تصریح کرد: در این راستا برنامه تشدید نظارت بر واحدهای تحت نظارت این معاونت شامل داروخانه ها، مراکز عرضه کالاهای پزشکی ، شرکت های پخش دارو، واحدهای تولیدی مواد خوراکی ،آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی مورد توجه جدی قرار گرفت.

زهرا کیانی به بازرسی های انجام شده از مراکز عرضه کالاهای سلامت محور در سطح استان اشاره کرد و افزود: علاوه بر بازرسی های برنامه ریزی شده توسط کارشناسان در قالب دیدار نوروزی،  ۸ باب داروخانه سطح شهر و داروخانه های بیمارستانی مرکز استان و همچنین ۲ کارخانه و ۴کارگاه تولید مواد غذایی با حضور معاون غذا و دارو دانشگاه بازدید انجام شده است.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به ارائه خدمات دارویی در طول تعطیلات نوروزی گفت: طبق هماهنگی انجام شده و با تنظیم برنامه کشیک تمامی داروخانه های شبانه روزی و دارو خانه های بخش خصوصی سطح استان در راستای ارائه خدمات دارویی در این ایام فعال بوده اند.

کیانی خاطرنشان کرد: به منظور بررسی وضعیت خدمات دارویی بیش از ۵۰ مورد بازرسی از داروخانه های بیمارستانی، دولتی، خصوصی(شبانه روزی و روزانه) در این مدت صورت گرفته است.

وی با اشاره به انجام مساعدت به بیماران خاص و صعب العلاج و نیازمند در این ایام افزود: در تعطیلات نوروزی امسال به 82 بیمار با مبلغی بالغ بر ۲۴۷ میلیون ریال مساعدت دارویی شده است.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: طی این مدت ۹ مورد بازرسی از عطاری ها و ۱۵ مورد بازرسی از واحد مخدر بیمارستان ها انجام گرفته است.

کیانی به برگزاری گشت های مشترک بازرسی با سایر نهادها از جمله پلیس، اتاق اصناف، سازمان صمت و معاونت بهداشتی دانشگاه اشاره کرد و گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال ۹ مورد بازرسی نیز به صورت گشت مشترک انجام گرفته است.

وی بازدید و تشدید نظارت بر واحدهای تولیدی مواد خوراکی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی را از دیگر اقدامات مهم این معاونت در نوروز امسال عنوان کرد و افزود: در این راستا ۲۲ مورد بازرسی از واحدهای مذکور انجام گرفته است.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پاسخگویی ۱۰۸ مورد شکایات تلفنی وکتبی همچنین استعلامات کالاهای سلامت محور قاچاق اشاره کرد و گفت:  در همین مدت بازرسی و پایش عملکرد دو شبکه های بهداشت و درمان استان انجام گرفته است.

کیانی با اشاره به فعالیت آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی این معاونت در ایام تعطیلات نوروزی گفت: ۳۹۸ آزمون بر روی ۱۲۰ فقره ماده غذایی ارسالی از معاونت بهداشتی دانشگاه، نمونه های شکایتی و طغیانی توسط این آزمایشگاه در ایام نوروزی انجام شده است.

وی ادامه داد: در زمینه اطلاع رسانی داروها و سموم و کمبودهای دارویی نیز سامانه ۱۹۰ با حضور داروسازان این معاونت از ساعت7 صبح تا 20 شب پاسخگوی ۶۶ فقره تماس از سوی مردم بوده است.