معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مردم با مراجعه به سامانه حمایت می‌توانند اعتراض خود را در خصوص دهک بندی یارانه‌ای ثبت کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،  در گفت و گوی زنده اینستاگرامی مشترک «داریوش ابوحمزه» معاون رفاه اجتماعی و «سید مرتضی موتورچی» رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ابهامات یارانه‌ای پاسخ داده شد.


در این گفتگو عنوان شد: مردمی سازی و عدالت در پرداخت یارانه سیاست دولت پس از نظرخواهی از نخبگان و کارشناسان حوزه اقتصاد کشور است.


این تصمیم می‌تواند به پویایی اقتصاد کشور کمک کرده و دغدغه‌های معیشتی مردم را کمرنگ کند.


معاون رفاه اجتماعی با بیان اینکه عدالت در پرداخت یارانه‌ها در مجموع از لحاظ رفاهی به نفع مردم است، گفت: رفع اختلاف طبقاتی و کاهش فقر مطلق از رویکردهای این اقدام است.


ابوحمزه افزود: در حال حاضر در وزارت مردم مرکز تماس ۶۳۶۹ و تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۶۳۶۹ برای پاسخگویی در کنار سایت حمایت آماده پاسخ به دغدغه‌های مردم است.


وی با اشاره به پشتیبانی فنی از سایت برای رفع چالش‌های فنی، گفت: جاماندگان یارانه هم که به هر دلیلی یارانه دریافت نمی‌کرده اند به زودی در سامانه‌ای معرفی شده توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌توانند ثبت نام کنند.


معاون وزیر کار افزود: ثبت نام در سامانه به معنای ثبت اعتراض است و به زودی با جزییات بیشتری تکمیل می‌شود.


ابوحمزه تاکید کرد: ملاک پرداخت تحت پوشش بودن نهادهای حمایتی نیست و صرفا قرارگیری در دهک دهم منجر به حذف یارانه می‌شود.


وی گفت: نحوه پرداخت یارانه‌ها به همین منوال انجام می‌شود، اما احتمال اعمال سیاست تخفیف روی خرید هم ممکن است با همین اعتبار ماهانه انجام شود.