استاندار خراسان جنوبی گفت: مسیر راه‌آهن مشهد - یزد که به دلیل خروج قطار از ریل در منطقه طبس مسدود شده بود با یک کار بی‌وقفه بازگشایی شد و آماده پذیرش قطار است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز در جمع خبرنگارارن اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته و تاکیدی که بر شتاب‌بخشی به روند پاکسازی محور حادثه شد، خوشبختانه بنا به گزارش مدیرکل راه‌آهن شرق، این مسیر در حال حاضر باز شده است.

وی اظهار داشت: بعد از بازدیدهای روز گذشته از وضعیت راه‌آهن و واگن های واژگون شده قطار، راهکارهای لازم برای پاکسازی و بهسازی مسیر در محل حادثه و نیز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور وزرای کشور و راه و شهرسازی برگزار شد، ارائه شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: عملیات پاکسازی محور و جابه‌جایی واگن‌های آسیب‌دیده از مسیر بلافاصله بعد از انتقال مسافران، مصدومان و اجساد آغاز شد و این مسیر اکنون آماده پذیرش قطار است.

حوالی ساعت ۵:۲۲ بامداد چهارشنبه ۱۸ خرداد هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلاک عباس‌آباد - ریزو در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی که کنار خط بود، چند واگن آن از خط خارج شد.