معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: کردستان در زمینه پرورش اسب اصیل کرد و ورزش سوارکاری، همواره جزو قطب‌های اصلی کشور بوده که امید است با همکاری مردم و مسئولان بتوانیم در راستای توسعه صنعت توریسم ورزشی قدم‌های مهمی برداریم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، آرمان وطن‌دوست با اشاره به برگزاری مسابقات سوارکاری استقامت و لیگ قهرمانی کشور در شهر سنندج، اظهار کرد: این دوره از مسابقات با حضور ۱۰ استان و تعداد ۵۰ نفر شرکت‌کننده در بخش بانوان و آقایان، در رده سنی بزرگسالان از سراسر کشور به مدت دوروز در سنندج برگزار شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان، افزود: برگزاری این‌گونه مسابقات، موجب توسعه گردشگری ورزشی و جذب هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی و همچنین معرفی استان گردشگرپذیر کردستان می‌شود.

وی با بیان اینکه این رویداد در دو مسافت ۸۰ و ۱۰۰ کیلومتر برگزار شد، عنوان کرد: در این مسابقات، سوارکاران شرکت کننده، مسافت مابین شهرک صنعتی شماره دو سنندج به‌سمت شهرستان دهگلان را به صورت رفت و برگشت، طی کردند.

آرمان وطن دوست گفت: یکی از راه‌های توسعه صنعت گردشگری توجه به ظرفیت بالای ورزش سوارکاری در استان است که رونق این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد.