همزمان با دومین روز از هفته قوه قضاییه طرح قرارگاه اجتماعی زندان با حضور مسئولین دستگاه‌های عضو در زندان مرکزی مشهد رونمایی و آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ جانفدا مدیرکل زندانهای خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: زندان و زندانی تنها مسئله سازمان زندان ها و قوه قضائیه نیست و تمام ارکان جامعه در این خصوص مسئول هستند و باید ادای تکلیف کنند، چرا که زندانی محصول همین جامعه است و بنا به سخن شهید همت ما در قبال تمام کسانی که راه کج می روند مسئولیم از کجا معلوم ما در انحراف اینها نقش نداشته باشیم.

وی ادامه داد:از این رو با ابلاغ سیاست های سازمان زندانها مبنی بر استفاده از همه ظرفیت های اجتماعی در پیشبرد اقدامات اصلاحی و تربیتی، الحمدلله شاهد حضور و نقش آفرینی نهادهای متولی و گروه‌های جهادی در ارائه خدمت به زندانیان و خانواده هایشان هستیم.


مدیرکل زندان های خراسان رضوی افزود: در همین راستا و با هدف متمرکز نمودن خدمات حمایتی برون‌سازمانی به جامعه هدف و بهره برداری هدفمند و متناسب با نیاز زندانیان و خانواده آنان از ظرفیت های اجتماعی و همچنین فعال کردن تمام ارکان جامعه در حوزه خدمات حمایتی زندانبانی ، با ابتکار اداره کل زندانهای خراسان رضوی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ، طرح قرارگاه اجتماعی زندان تدوین و با تعریف ۷ ماموریت در خصوص زندانیان و ۶ ماموریت ویژه خانواده زندانیان در ۸ کارگروه تخصصی با عضویت ۴۰ دستگاه دولتی در زندان مرکزی مشهد رسماً رونمایی و آغاز به کار کرد.


شایان ذکر است حجت الاسلام پژمانفر نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، صادقی رئیس کل دادگستری و مدیران کل و مسئولین چهل دستگاه عضو نیز در این مراسم حضور داشتند.