همایش یک روزه تاثیر سبک زندگی سالم در پیشگیری از ابتلا به سرطان به همت معاونت بهداشت دانشگاه و با مشارکت دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دبیر این همایش   گفت: این همایش در تاریخ 25 تیر ماه مصادف با روز طب ایرانی در محل تالار رازی و با حضور اساتیدی از دانشگاه های علوم پزشکی تهران، اصفهان و مشهد برگزار خواهد شد.

دکتر سید جواد حسینی خاطر نشان کرد: عوامل خطر در سرطان ها، پیشگیری از ابتلا به سرطان مبتنی بر طب سنتی ایرانی و طب کلاسیک، تغذیه مناسب در پیشگیری از ابتلا به سرطان، مراقبت از بیماران مبتلا به سرطان مبتنی بر طب ایرانی، سلامت معنوی و نقش آن در پیشگیری از ابتلا به سرطان و  طب تسکینی در بیماران مبتلا به سرطان از مهمترین موضوعات این همایش است.

با توجه به اینکه بازشناسی، تبیین، ترویج، توسعه و نهادینه نمودن طب سنتی ایران از سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری است، دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت 25 تیرماه مصادف با روز تصویب سند «ملی گیاهان دارویی و طب‌سنتی» در شورای عالی انقلاب فرهنگی را با عنوان روز طب ایرانی برگزیده است.

این همایش در دو برنامه مجزا در صبح از ساعت 8 الی 12 و عصر از ساعت 17 الی 19 در تالار رازی دانشکده بهداشت برگزار خواهد شد، برنامه صبح دارای امتیاز آموزش مداوم برای پزشکان، کارشناسان پرستاری، تغذیه و بهداشت بوده که این گروه می توانند با مراجعه به سامانه آموزش مداوم در همایش فوق ثبت نام نمایند. برنامه عصر نیز برای گروه کارشناسان بهداشتی، رابطین و مراقبین سلامت برگزار خواهد شد.