مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت : مهارت‌آموزی نقش موثری در توسعه اشتغال و رفع معضل بیکاری به ویژه برای این بیماران دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان و به نقل از روابط عمومی انجمن بیماران کلیوی زنجان، مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان به مناسبت هفته ملی مهارت با محمدرضا انصاری مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

طهماسبی در این دیدار ضمن تبریک هفته ملی مهارت اظهار کرد: انجمن بیماران کلیوی با کمک خیرین استان مجموعه کاملی از خدمات در بخش دیالیز، اداری و آموزشی، کلینیک تخصصی با ارائه خدمات با تعرفه خیریه را تجهیز کرده است.

وی با اشاره به شرایط سخت و دردناک دیالیز، افزایش هزینه دارو و درمان و کاهش امید به زندگی این اقشار و با شعار بیماری هیچگونه مانعی برای زندگی سالم ایجاد نمی‌کند، گفت: انجمن کلیوی برای حمایت از بیماران هر ساله بازارچه‌ای در راستای معرفی هنرهای دستی بیماران برپا می‌کند که طی دو سال محدودیت‎های کرونا برگزاری بازارچه پاییز همدلی به سال‌جاری موکول شد که امسال در راستای حل مشکلات درمانی و معیشتی بیماران نیاز به همکاری انجمن کلیوی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیش از پیش احساس می‌شود تا به صورت تخصصی مهارت‌های عملی و هنری به جامعه هدف انجمن کلیوی آموزش داده شود.

در ادامه محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان نیز ضمن تشکر از زحمات مدیریت و خیرین انجمن کلیوی بیان کرد: هدف از نامگذاری این هفته به عنوان هفته ملی مهارت، معرفی آموزش‌ها و مهارت‌های فنی و حرفه ای به ویژه ترویج و اشاعه آن دانست و افزود: نشان دادن جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه ای در کارآفرینی به مردم به ویژه جوانان از دیگر اهداف مهم این هفته است.

وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال‌جاری به عنوان سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین افزود: مهارت‌آموزی نقش موثری در توسعه اشتغال و رفع معضل بیکاری به ویژه برای این بیماران دارد.

این مسئول تصریح کرد: این سازمان می‌تواند برای‌ توسعه اشتغال و مهارت در بین بیماران و خانواده آن‌ها با اعطای مجوز آموزشگاه و ارائه مدرک بین‌المللی با همکاری خیرین انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در راستای افزایش امید به زندگی بیماران گام بردارد.