مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت : ۸.۷ درصد مدارس استان را مدارس غیردولتی تشکیل می‌دهد که بخش عمده این مدارس غیردولتی در حوزه ابتدایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، علی اسماعیلی صبح روز شنبه در آیین افتتاحیه دوره توانمند سازی و ارتقا صلاحیت های حرفه ای معلمان مدارس غیردولتی ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین اظهار کرد : تکثر حضور معلمان در این دوره نشان دهنده اهمیت مدارس غیردولتی در آموزش و پرورش استان است.

وی افزود: دستگاه تربیت استان از یک ظرفیت بالقوه و بالفعل برخوردار است که تأثیر گذاری خوبی دارد که جای شکر است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه اهمیت مدارس غیردولتی در مقایسه با مدارس دولتی یک وجه تمایز دارد بیان کرد : اول اینکه مخاطب ما در مدارس دولتی و غیردولتی دانش آموزان و اولیای دانش آموزان است اما در مدارس غیردولتی خانواده ای با نوعی نگاه خاص سعی در حضور داشته باشد که می‌شود نتیجه متفاوتی بگیرد .

اسماعیلی تصریح کرد: گرچه مدارس دولتی در بحث تعلیم و تربیت چیزی کم و کسر در آموزش ندارد اما اولیایی که مدرسه غیر دولتی را برای فرزندان خود انتخاب می‌کند یقینا دارای اهداف و دیدگاه خاصی است که معلمان به عنوان متولیان این امر باید نسبت به تحقق اهداف اهتمام خاصی داشته باشید.

وی بیان کرد: تمامی معلمان مدارس دولتی و غیردولتی جز خانواده بزرگ تعلیم و تربیت کشور و استان هستند و تفاوتی از لحاظ رتبه ای بین همکاران مدارس دولتی و غیردولتی وجود ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه گاها با معلمان مدارس غیردولتی مواجه می‌شویم که نگاه خاص و حرفه ای نسبت به آموزش دارند که بسیار ارزشمند است اظهار کرد: باید این نگاه حرفه ای و هدفمند را در راستای مباحث آموزشی و تربیتی در بین همکاران غیردولتی افزایش و کیفیت را بالا ببریم .

اسماعیلی با بیان اینکه ۸.۷ درصد مدارس استان را مدارس غیردولتی تشکیل می‌دهد افزود : بخش عمده این مدارس غیردولتی در حوزه ابتدایی است.

وی با بیان اینکه ما به عنوان جریان تعلیم و تربیت در استان همیشه با درخواست های متعددی از جانب سایر دستگاه‌ها هستیم افزود : هر دستگاهی که داعیه فرهنگ سازی در امور خاصی دارند اصولا از مدارس ابتدایی اقدامات را و برنامه ریزی ها را دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه وقتی ما نگاه سایر دستگاه‌های غیر تخصصی در تعلیم و تربیت را می‌بینیم که در مدارس معطوف می‌شوند باید تلنگری برای ما باشد بیان کرد: اگر قرار باشد تغییر و تحولی در حوزه تعلیم و تربیت اتفاق بیافتد ریشه و پایه اصلی آن در دوره ابتدایی است.

اسماعیلی با بیان اینکه به اهمیت و بزرگی کار شما یقین داریم افزود: شما معلمان قدم در یک مسیر معلمی حرفه ای می‌گذارید چرا که یک معلم حرفه‌ای می‌داند موقعیت تربیتی خاص را تشخیص دهدو ودر شرایط خاص چگونه تعامل را برقرار کند تا تأثیر گذاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سالیان اخیر آنچنان که باید نتوانستیم در آموزش های ضمن خدمت همکاران قدم برداریم ولی این دوره و دوره های مشابه ما را به آینده امیدوارتر می‌کند بیان کرد: در بحث نگهداشت نیرو باید اعمال نظر بیشتری بخصوص در مدارس غیردولتی صورت گیرد و در مسیر کیفیت بخشی و آموزش در مدارس دولتی محوریت معلم باید توجه ویژه‌ای شود.

۶۴ درصد دانش آموزان مدارس غیردولتی ابتدایی هستند

در ادامه لطفی رئیس مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی با بیان اینکه ۶۴ درصد مدارس غیردولتی را دانش آموزان ابتدایی تشکیل می‌دهد افزود : ضرورت دارد در بحث آموزش نیروهای انسانی برنامه های ویژه ای داشته باشیم .

وی با بیان اینکه در بیانیه ارزش های سند تحول آنچیزی که مد نظر ما است افزود : ما معلم را به عنوان بصیر و هدایت گر می‌دانیم انسانی که باید برای آینده این جامعه بصیرت های لازم را داشته باشد.

این مسئول اظهار کرد: آموزش و پروش ضرورت دارد که نیروهایش را به عنوان معلمان مدارس در تمامی دوره ها مورد آموزش قرار دهد.