کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش در استان‌های شمالی تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی ، با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور طی امروز سه‌شنبه ۱۹ مهرماه و روزهای آتی، گفت: امروز بارش‌ها را در بخش‌هایی از استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و شمال آذربایجان شرقی به شکل پراکنده خواهیم داشت. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هم بارش‌ها در سواحل غربی خزر و شرق اردبیل شدت بیشتری پیدا می‌کند.

به گفته وی، طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز بخش‌هایی از شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش دارند که همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: روز جمعه ادامه بارش‌ها را در مناطقی از شمال غرب و نیمه غربی سواحل خزر خواهیم داشت و روز شنبه هم استان‌های گیلان و اردبیل بارش‌ها را به شکل پراکنده دارند اما از نظر شرایط دمایی، امروز و فردا در استان اردبیل و سواحل دریای خزر کاهش محسوسی را شاهد خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز نیمه شرقی و فردا و پس‌فردا هم نیمه غربی دریای خزر را مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌کنیم. همچنین مناطق غربی خلیج فارس هم از روز چهارشنبه تا اوایل وقت روز پنجشنبه همچنان مواج و متلاطم خواهند بود و با توجه به اینکه وزش باد در این مناطق شدیدتر است، افزایش ارتفاع موج دریا رخ خواهد داد و ضروری است فعالان دریایی و صیادان توجه لازم را داشته باشند.

وی آسمان تهران را هم برای امروز صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد. ضمن اینکه بیشینه دما ۲۹ و کمینه دما ۱۹ درجه است.

رفیعی خنک‌ترین مرکز استان را هم شهرکرد با حداقل ۳ درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان هم اهواز با دمای بیشینه ۴۲ درجه بالای صفر اعلام کرد.