وزیر تندرستی تاجیکستان در دیدار با وزیر بهداشت کشورمان با بیان این که ایران در زمینه علوم پزشکی در جهان از بهترین هاست، بر توسعه و تحکیم روابط دو کشور ایران و تاجیکستان تاکید کرد و خواستار استفاده از تجارب وزارت بهداشت ایران به خصوص در زمینه اعمال جراحی و درمان بیماری ها شد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر جمال‌ الدین عبدالله زاده در دیدار با دکتر عین اللهی، وزیر بهداشت کشورمان، گفت: این اولین سفر بنده و همکارانم به ایران است و اطمینان و باور دارم که این سفر بر رشد همکاری های حوزه سلامت بین دو کشور ایران و تاجیکستان تاثیر به سزایی خواهد داشت.

وی ضمن قدردانی از دولت و وزارت بهداشت ایران برای ارسال کمک های پزشکی در دوره همه گیری کووید 19، بیان کرد: در برنامه سفر ما، دیدار با روسای دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران، شیراز و مشهد نیز قرار دارد.

وزیر تندرستی تاجیکستان گفت: مایه افتخار است که بعد از مستقل شدن جمهوری تاجیکستان، برادران ایرانی مان در رشد حوزه سلامت کمک های بسیاری به کشورمان کردند که همین امر در تداوم و استحکام روابط دو کشور بسیار موثر بوده است.

دکتر جمال الدین عبدالله زاده با بیان اینکه ایران در زمینه علوم پزشکی در جهان از بهترین هاست، ادامه داد: خواستار توسعه و تحکیم روابط دو کشور و استفاده از تجارب وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران در زمینه اعمال جراحی و درمان بیماری های واگیر و غیرواگیر هستیم.

دکتر جمال‌ الدین عبدالله زاده ضمن تاکید بر رشد صنعت داروسازی و تداوم همکاری ایران و تاجیکستان در این زمینه، گفت: در کشور تاجیکستان نزدیک به ۵ هزار نوع گیاه دارویی می روید که ظرفیت خوبی برای تولید دارو مهیا کرده است. لذا همکاری ایران و تاجیکستان در زمینه تولید دارو، می تواند در درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها موثر باشد.

وزیر تندرستی تاجیکستان در پایان اظهار کرد: امروزه در جهان ملت های هم زبان، روش های علمی و پژوهشی مشابهی را دنبال می کنند، ما نیز خواهان آن هستیم که بتوانیم با کشور دوست و هم زبانمان ایران، بیش از پیش همکاری کنیم.