شهردار زنجان از شناسایی ۵۵ نقطه اولویت‌دار در سطح شهر زنجان برای رفع مشکل آبگرفتگی معابر خبرداد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)‌زنجان ، علیرضا فیروزفر با اشاره به حجم بالای مناطق بحرانی آب گرفتگی در سطح شهر زنجان اظهار کرد: ۵۵ نقطه اولویت‌دار و بحرانی در این حوزه شناسایی شده و تلاش داریم که امسال مشکل همه آنها مرتفع شود.

وی در رابطه به اقدامات انجام شده در شهرداری درخصوص رفع مشکل آبگرفتگی شهری بیان کرد: مطالعات لازم درخصوص احصای مناطق بحرانی و حساس در این حوزه انجام شده و بر اساس شرایط مناطق برنامه‌ریزی‌های لازم برای حل این مشکل صورت گرفته است.

شهردار زنجان خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی به عمل آمده با در نظر گرفتن اقلیم آب و هوایی شهر زنجان، عملیات اجرایی رفع مشکلات آبگرفتگی تا زمانی که بارندگی ها و سرما اجازه بدهد ادامه خواهد داشت.

فیروزفر با اشاره به وجود ۶۰ کیلومتر کانال فاضلاب در سطح شهر و لایروبی همه این کانال‌ها گفت: برای رفع آب گرفتگی میدان انقلاب پروژه احداث نهر عرضی از ابتدای خیابان زینبیه شرقی بصورت مورب تا مقابل کتابخانه سهروردی و در ادامه بصورت مستقیم تا میدان انقلاب بطول تقریبی ۲۳۰ متر با اعتباری اولیه ۱۷ میلیارد ریال تعریف شده و عملیات اجرایی آن به محض صدور مجوز از مراجع مربوطه آغاز خواهد شد.