عضو هیات علمی گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از افزایش میزان تقریبی مراجعه مادران باردار مبتلا به انفلو آنزا به مراکز بهداشتی ودرمانی خبر داد و در زمینه رعایت هر چه بیشتر برای پیشگیری از این بیماری تاکید کرد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر نفیسه ثقفی با بیان این مطلب که انفلو آنزا بیماری ویروسی است که غالبا شروع آن در فصل پاییز و همه گروههای سنی را نیز مبتلا می کند، خاطر نشان کرد: ابتلای این بیماری قطعا برای مادران باردار یا بیماران زمینهای که سیستم ایمنی بدن آنان نسبت به سایر افراد ضعیفتر است شدیدتر بوده و باید حمایت ها و مراقبت های خاصی برای این گروه صورت بگیرد.

وی افزود: زنان باردار و بخصوص مادران بارداری که مبتلا به دیابت و فشار خون و سایر بیماریها هستند باید برای پیشگیری از آنفلوآنزا واکسن دریافت نمایند چون تب های بالای ناشی از این بیماری احتمال سقط جنین، مرگ های درون رحمی و زایمانهای زودرس را افزایش می دهد.

دکتر ثقفی با اشاره به مراجعه بیماران به گروه های مختلف تخصصی برای درمان بیماریهای ویروسی و با بیان این نکته که علائم آنفلو آنزا، سرماخوردگی و کووید، تقریبا با همدیگر مشترک است تاکید کرد، تشخیص ها باید افتراقی باشد و افرادی که مبتلابه آنفلو آنزا هستند برای آنان دارو تجویز شود.

وی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از حضور غیر ضروری در بیرون از منزل را از جمله راهکارهای پیشگیری از آنفلوانزا برشمرد.