کارشناس سازمان هواشناسی برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۳ آبان و روزهای آتی اعلام کرد و گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور جو آرام و پایدار است. در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان رگبار پراکنده رخ می‌دهد و از اواخر وقت در سواحل گیلان، بارش‌ها آغاز خواهد شد. فردا در گیلان، شرق اردبیل و مناطقی از مازندران، بارش پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی برای مناطقی از استان‌های مرکزی، اصفهان، شرق لرستان و فارس وزش باد شدید پیش‌بینی کرد.

رفیعی از ورود سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه از سمت غرب به کشور خبر داد و افزود: سامانه بارشی جدید مناطقی از غرب و جنوب‌غرب استان‌هایی همچون جنوب همدان، شرق کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال‌شرق خوزستان، غرب اصفهان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. روز پنجشنبه نیز گستره این بارش‌ها مناطقی از شمال‌غرب و استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر و خوزستان را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش‌ها به شکل برف است و بیشترین بارش‌ها نیز پنجشنبه به مناطقی از زاگرس مرکزی محدود می‌شود.

رفیعی توضیح داد: تهران گاهی وزش باد دارد و بیشینه دما ۱۶ بالای صفر پیش‌بینی شده و کمینه دمای پایتخت امروز به ۷ درجه بالای صفر رسید.

به گفته وی، سردترین منطقه بابارشانی استان کردستان ۱۰ درجه زیر صفر و گرم ترین منطقه راسک استان سیستان و بلوچستان با دمای بیشینه ۳۵ درجه بالای صفر گزارش شده است.