فیلم کوتاه «۹ ساعت با هانا» به‌کارگردانی حسین فیروزه در جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان سیاتل به رقابت می‌پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت،هجدهین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان میزبان فیلم کوتاه « ۹ ساعت با هانا» به‌کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین فیروزه خواهد بود.

جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان سیاتل (Children’s Film Festival Seattle) از سال ۲۰۰۵، به بزرگترین جشنواره فیلم در ساحل غربی تبدیل شده است که به کودکان و خانواده‌های آن‌ها اختصاص دارد.

انجمن فیلم شمال غربی، هرساله فیلم‌های بین‌المللی کودکان را از ده‌ها کشور انتخاب می‌کند و به نمایش و رقابت می‌گذارد. از این رو انیمیشن، فیلم‌های بلند، فیلم‌های کوتاه و کارگاه‌های عملی از بخش‌های این جشنواره هستند.

جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان سیاتل (CFFS) یک محیط شاد و پویا را فراهم می‌کند که هدف آن الهام بخشیدن به نسل‌های جوان برای مشارکت به‌عنوان عوامل تغییر در جوامع محلی و جهانی است و با دیدگاه برابری نژادی و جنسیتی، فراگیری، عدالت اجتماعی و آگاهی جهانی فعالیت می‌کند.

این جشنواره بر داستان‌سرایی بصری تأکید دارد که بر تجربه دوران کودکی متمرکز است؛ داستان‌هایی که کمتر در رسانه‌های جریان اصلی بازنمایی شده‌اند و الهام بخش همدلی، درک و دیدگاهی متفاوت از جهان هستند.

آیدان ریاحی، حسن رضایی، هستی عباسی، مهشید الف‌پور و زهره دین‌پور بازیگران فیلم کوتاه «۹ ساعت با هانا» هستند. همچنین سایر عوامل ساخت این فیلم عبارت‌اند از: تهیه‌کننده، تدوین، نویسنده و کارگردان: حسین فیروزه، مدیر فیلم‌برداری: نوید آقایی، دستیار اول کارگردان: علی دلفراز، مدیر تولید: حسن رضایی، طراح صحنه: فاطمه اصغری، اصلاح رنگ: احمد صادقی، صدابرداران: نوح امانی و سعید رجبعلی‌زاده، منشی صحنه: راضیه صداقت، مربی زبان کردی: حسن رضایی، گریم: غزال ناصری، طراح لباس: فاطمه حیدرزاده، صداگذاری: فاطمه اصغری، مترجم زبان انگلیسی: مرتضی سبحانی‌زاده، طراح پوستر: محمد غفوری، عکاس پشت صحنه: جلال برات‌زاده

هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان سیاتل ۳ تا ۱۲ فوریه ۲۰۲۳ (۱۴ تا ۲۳ بهمن ماه) برگزار خواهد شد.